2744
Sök

Ljudbygge i saab 9-5 -02

19 Inlägg
27 november 2012
Trådstartare
hejsan!

har en saab 9-5 -02 som det sitter Harman Kardon system i.
Hade velat byta ut detta mot en stereo med dubbel din och slänga in basar,
Är det bara att byta och koppla in som vanligt eller måste man tänka på något? för högtalarna sitter väl kopplade på något steg från början?

Någon som har koll?

Mvh Andreas

3 466 Inlägg
27 november 2012
Erogor skrev:
hejsan!

har en saab 9-5 -02 som det sitter Harman Kardon system i.
Hade velat byta ut detta mot en stereo med dubbel din och slänga in basar,
Är det bara att byta och koppla in som vanligt eller måste man tänka på något? för högtalarna sitter väl kopplade på något steg från början?

Någon som har koll?

Mvh Andreas

Du kan byta ut mot en annan stereo utan att behöva ändra på något så länge du får remoten rätt till ditt orginalsteg.
Tänk dock på att dubbeldin oftast har färre funktioner i förhållande till pris. Tänk även på att dubbeldin inte passar så bra i orginalpanelen då du för en glipa runt stereon. Med andra ord så måste du köpa en monteringsram oavsett om du ska köra enkeldin eller dubbeldin. Sen får du ju ett fack om du kör enkeldin.

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

19 Inlägg
27 november 2012
Trådstartare
okok, är det svårt att lokalisera remoten? (har hållt på mycket med billjud så är inte jätte ny inom ämnet)

en monteringsram har jag självklart tänkt skaffa, har tänkt köra dubbel din mer för utseendet bara.

3 466 Inlägg
28 november 2012
Erogor skrev:
okok, är det svårt att lokalisera remoten? (har hållt på mycket med billjud så är inte jätte ny inom ämnet)

en monteringsram har jag självklart tänkt skaffa, har tänkt köra dubbel din mer för utseendet bara.

Nej remoten är inte så svår att hitta om man vet vad man letar efter. Kommer inte ihåg exakt just nu men har för mig att det är en grön kabel som sitter i ISO-kablaget. Kenwood-enheterna är bara plugin då dom har remoten på rätt ställe i iso-kontakterna redan från början.

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

Sök