Tjäna!
Tänkte stressa upp gjutjärnsklumpen under huven på den gamla skorven så den orkar snurra runt bägge hjulen i bak efter aga-diffning.
Das plan:
Stjäla en bil vars innehåll bestod av ett stycke b230.
Först och främst slita isär hela gjutisen för att byta allt så som lager, packboxar och så vidare. (är ju ändå en volvo, kostar två kaffe på statoil i materialkostnad)
Inhandlade lite diverse saker:
531 topp, maxportad, lämnade in för planing 2mm
Folkraceshoppen slipad kam
Extraktorgrenrör
2.5" med ett stycke decibellförsänkare längst bak
12.9 pinnbult till toppen
Tänddelar
Koppling, tryckplatta, urtramp
Mm mm.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Började med att riva ur motorn ur donatorbilen, skicka in allt i maskintvätten, dumt att stå och grisa med skitiga saker när man inte behöver.
Sen när allt var rent var det bara riva isär allt, kasera det som inte behövdes, sätta polarns tjej i arbete.
När allt var demonterat fick blocket smaka lite färg, de nya sakerna packades upp.
Polarn fick slänga om lite kolvringar.
När blocket fått sig lite färg, kolvar var klara, allt rengjort och klart, lager byttes, vev slängdes i, kolvar och stakar monterades, toppen åkte till och med på innan stakarna momentdrogs.
Det "viktigaste" ihopsatt, div kringutrustning monterades sen var det dags att smyga ner snurran i årets kast och slängpulka.
Polarn var lite hungrig, sladda runt i cirklar och käka mc donalds
Mer kringliggande krimskrams skruvas över
Sådär, då är motorn på plats, lite ytterligare småsaker runtom sen är det lite drivlina som ska monteras och sedan provstart
Motorn startade utan problem, ska försöka fixa lite med tändning, även få dit en btr samt agadiffning, först ska bilen förbi den lokala bilprovningen för att släcka de 2:or jag hade sen tidigare besiktning.
Fyller på lite vidare information när mer saker gjorts ifall något intresse verkar ges från er.
Ha det kalas