Jag ger mycket hellre spons till ett mindre bygge som jag VET blir av en ett stort som kommer att kosta massor med pengar och bli värst med stor risk att det inte blir klart! Så ska ni ha spons så är det mycket bättre som eplamojje säger, överdriv inte! Det är mer intressant för oss att nå ut till många än att bara nå ut till en (den sponsrade)!
Så kommer någon till mig och visar upp en bra byggtråd, dessa tävlingar och utställningar har jag varit på, dessa ska jag på i år och jag skulle vilja ha hjälp med detta! Så är man för det mesta väldigt hjälpsam!
Vad man inte ska göra är att först fråga vad man kan få spons på! Vill veta priser och hur mycket rabatt man kan få, innan man har sagt vad man vill ha! Det går FET BORT!
Så förslag till alla som läser detta och vill ha spons/rabbaterade priser!
* Kolla igenom produkterna, lär er lite om dem! Mycket trevligare att prata med någon som redan vet lite om produkterna!
* Skissa upp vad ni vill ha!
* Hålla sig på en rimlig nivå! Man behöver inte ha 4st 15" av värsta sorten! (inte alla iaf!
) Du kommer troligtvis inte att få allt gratis utan fortfarande måste du upp med cash! Då är det betydligt trevligare att kunna fullfölja än att dra sig ur för det blev för dyrt! Då har du slösat bort en massa tid för mig och dig själv!
* Köp allt från samma om det går! Ni kommer att få bättre rabatt då, så varför hålla kvar äldre saker som inte är av samma märke! Det har inte jag som sponsor inget intresse av att visa upp!
* Visa att du är seriös, håll sponsorn uppdaterad med info hur det går med bygget och på tävlingar/utställningar! Gärna med bilder, mm
Spons är INTE en engångs sak! När du fått detta så kan man INTE bara strunta i den som gett en spons! Det är väldigt OSERIÖST! Spons är ett samarbete som pågår minst under en säsong!
Det var lite iaf! Vet att kim skrev en tråd liknande detta vad man skulle tänka på!