3491
Sök

Volvo 745 startar ej, får ingen bensin

Crime Village
111 Inlägg
2 december 2012
Trådstartare
745a som stått i ett par år tänder och går bra på startgas men får inte nån soppa alls.
Finns mycket soppa i tanken, provat att byta alla reläerna och kollat säkringarna.
Direktmatat båda pumparna och dom fungerar.

Provade byta bränslebox men det va till fel sprut så den passa inte ens, vad mer kan man prova förutom att byta till rätt box? kabelbrand?

Tacksam för svar mvh smile

341 Inlägg
2 december 2012
Har du mätt om du får någon spänning till pumparna?

Crime Village
111 Inlägg
5 december 2012
Trådstartare
Nej det har jag inte gjort än, om jag inte får det till någon av dom vad gör man härnest?

Drive It Like You Hate It
334 Inlägg
5 december 2012
Bytt relät ute vid expansionskärlet också?

___ Life´s A Bitch Then You Die ____

Crime Village
111 Inlägg
5 december 2012
Trådstartare
_XeoN_ skrev:
Bytt relät ute vid expansionskärlet också?

Jajjebox, alla basic grejer är redan kollade som sagt, förutom bränsleboxen.
Men verkar skumt varför skulle den pajja, bilen har bara stått liksom och funka när den ställdes av.

6 738 Inlägg
5 december 2012
kolla säkringar lyft ur el-centralen o kolla under pump reläet så inte nån kabel lossnat från hållaren till reläet. hjälper inte det byt bränsebox! tongue finns en impulsgivare i fördelaren eller på kopplings kåpan (beroende på vad det är för årsmodell) När motorn går runt så får boxen för tändningen en signal o då säger den till bränsleboxen att starta pumparna. så antingen så e bränsleboxen kass eller så har nån jord kabel lossnat från den eller så de det kabelbrott mellan tänd o bränsle box. smile

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

Sök