3316
Sök

Döda spridare Volvo 940-95 b230fk

Jocke-H
4 december 2012
Trådstartare
Hej har en b230 fk motor som spridarna är stendöda på, flyttat över elsystemet från en 940-95a till en 740, i 940 in va de inga problem alls men nu får jag inte igång spridarna, bilen startar på startgas om ja sprutar det i tändstifthålen.

Någon som kan nå råd va ja ska gö? Har tagit lös spridarna men Inge bränsle, bränsle finns de för lyfta slangen på returen och där rann det iallafall,

Med vänlig hälsning, Jocke

Jocke-H
4 december 2012
Trådstartare
Mätte spridarkontakterna nyligen jordade mätinstrumentet på insuget då fick jag värdet 11,80 i alla samtidigt? Bode inte det vara pulserande? Bränsle finns i spridarröret, va kan va fel? hmm

Tacksam för svar Med vänlig hälsning,

Bajsapa
316 Inlägg
Jocke-H
4 december 2012
Trådstartare
muffl0n skrev:
spridarrelä?

Testade ett från en gl och de va samma fenomen då med hmm

72 Inlägg
4 december 2012
Bytt bränslepupar då på den ??
Har en turbobrygga ligger med spridare gula är dom wink

Jocke-H
5 december 2012
Trådstartare
F7 skrev:
Bytt bränslepupar då på den ??
Har en turbobrygga ligger med spridare gula är dom wink

Pumparna fungerar och pumpar, har bränsle i spridarröret och tar jag ur en spridare från röret kommer det bensin där, kan de va boxen som har nå chall och inte jordar?

379 Inlägg
5 december 2012
Har du tatt både boxar och härva från en turbo lr GL?

249 Inlägg
5 december 2012
kopplat in spridar motsånd om du kör med turbo spridarna? har du inte gjort det kan bränsleboxen/chipet bränt hände för en polare när han glömde det.

Jocke-H
5 december 2012
Trådstartare
Jag har både härva och boxar från en 940 turbo, allt funkade perfekt innan ja flytta det till denna bil:(

249 Inlägg
5 december 2012
kollat så spridarmotståndet i skärmen är helt/jordat?

Jocke-H
5 december 2012
Trådstartare
henkemedpuffen skrev:
kollat så spridarmotståndet i skärmen är helt/jordat?

Ska göra det tack, testa med felkodsläsaren idag, nummer 2 lyste rött när ja stoppa i dendär pinnen, ingen aning dock hur en sån fungerar:)

249 Inlägg
5 december 2012
gör de, nä du det där med felkods läsaren är inte min grej så kan inte svara dig på det

379 Inlägg
5 december 2012
Har du kollat så du har gnista? Har du en fräch motor kan den diesla på stargasen helt utan gnista.

Jocke-H
5 december 2012
Trådstartare
Jag har gnista på den smile

379 Inlägg
5 december 2012
Jocke-H skrev:

Å du har plus 12v på spridarna. Så har du en död box. Bränsleboxen får inte trigger signal eller så har den ingen ström.

Jocke-H
5 december 2012
Trådstartare
Webrex skrev:
Jocke-H skrev:

Å du har plus 12v på spridarna. Så har du en död box. Bränsleboxen får inte trigger signal eller så har den ingen ström.

Kan jag mäta om boxen har ström?smile triggerlsignal är de typ som. Styr pulserna? Jag kan noll om detta smile

379 Inlägg
5 december 2012
Jocke-H skrev:
Webrex skrev:
Jocke-H skrev:

Kan jag mäta om boxen har ström?smile triggerlsignal är de typ som. Styr pulserna? Jag kan noll om detta smile

Ja, om du vet vilket stift som skall ha de, har de inte i huvet vilken kabel det är.

Bytte du hela härvan borde du ju ha koll på det själv tongue

TBM NINJA
917 Inlägg
9 december 2012
du stoppar ner sladden i 2an eller 6an sen håller duu ner knappen så lampan lyser typ 4sek å sen släpper du,väntar lite så börjar den blinka ut felkoder ...  1-1-1 är inga felkoder

im not drunk that's just torque steer
jorden är världens största räserbana, njut försiktigt...PFFFF haha
mobba mig inte, barnen är ju framtiden HAHA :D

Sök