3661
Sök

Oljeläckage volvo v70 2,4t -00

7 Inlägg
26 mars 2012
Trådstartare
tjena har en volvo v70 2,4t -00 som läcker olja. Jag har legat under bilen och sett att det verkar komma uppe från turbon. Någon som vet om de är någon packning m,ellan turbo och block som brukar gå sönder? alla råd tas gärna emot smile

Forummoderator
26 343 Inlägg
26 mars 2012
Själv hade jag läckage från en packning mellan returen från turbon och in i blocket, om jag förstod det rätt, när jag lämnade in min för just ett oljeläckage.
Var lite av en klassiker på dessa bilar.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

7 Inlägg
26 mars 2012
Trådstartare
åh fan du vet inte om de är svårt eller lätt att bytta den? Antar att man måste plocka bort hela turbon?

4 822 Inlägg
26 mars 2012
det är inte alls svårt att byta på en framhjulsdriven 850/X70, det är värre på en AWD för då har du en vinkelväxel som är lite ivägen. behöver fixa det på min V70 och är inte så sugen på det just på grund av att vinkelväxeln är ivägen.

nej det behöver man inte utan man lossar dom 2st skruvarna som håller oljeretur röret uppe vid turbon så man får bort den ifrån bilen sen byter man packningen som är upp mot turbon och o-ringen som är ner i blocket, sen är det bara att montera tillbaka det.
tar väll 5min när man väl kommit under bilen.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
28 mars 2012
Christian S skrev:
det är inte alls svårt att byta på en framhjulsdriven 850/X70, det är värre på en AWD för då har du en vinkelväxel som är lite ivägen. behöver fixa det på min V70 och är inte så sugen på det just på grund av att vinkelväxeln är ivägen.

nej det behöver man inte utan man lossar dom 2st skruvarna som håller oljeretur röret uppe vid turbon så man får bort den ifrån bilen sen byter man packningen som är upp mot turbon och o-ringen som är ner i blocket, sen är det bara att montera tillbaka det.
tar väll 5min när man väl kommit under bilen.

Var noga med att olja in o-ringen också.

På vissa bilar, t.ex min, så måste man plocka bort ett rör till som sitter i vägen. Det görs uppifrån och tar inte många minuter smile

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!

7 Inlägg
11 maj 2012
Trådstartare
okey men har fått fanskapet tät nu men tack iaf smile

237 Inlägg
6 december 2012
Var det oljereturen eller?

Var det mot turbon eller in i blocket det läckte?

Mvh Tommy

7 Inlägg
10 december 2012
Trådstartare
jo de var oljereturen från turbon, den läckte nere vid blocket

237 Inlägg

Sök