3338
Sök

Dubbla slutsteg volvo HU803, koppla in Iphone

One Man Clan
4 287 Inlägg
12 december 2012
Trådstartare
hejsvejs!

Har en hu 803 stereo i min kärra å köpte en iphone adapter att koppla in på cdväxlaruttaget på stereon.

glad i hågen skruvade jag isär allt å märkte att båda uttagen bak på stereon är upptagna hmm

Nån som vet om de kommer lira om man köper en Skavsladd så man får 2 uttag ? eller kommer de ena slutsteget inte lira som tänkt då ?

tacksam för svar!

Mvh

Försäljare inom Bilmultimedia
434 Inlägg
13 december 2012
Det en är CD-Växlar ingång, brukar stå "CDC" under kontakten, o AMP under förstärkar kontakten. Så ur med CDC kontakten o i med adaptern så är du på banan !

Mvh

One Man Clan
4 287 Inlägg
13 december 2012
Trådstartare
hks__ skrev:
Det en är CD-Växlar ingång, brukar stå "CDC" under kontakten, o AMP under förstärkar kontakten. Så ur med CDC kontakten o i med adaptern så är du på banan !

Mvh

Jo men jag har dubbla slutsteg i bilen å dom verkar vara kopplade där, har ingen extern cd växlar i bilen men 2 slutsteg å misstänker att dom sitter på varsin kontakt bak på stereon ?

One Man Clan
4 287 Inlägg
13 december 2012
Trådstartare
Xuri skrev:
hks__ skrev:

Mvh

Jo men jag har dubbla slutsteg i bilen å dom verkar vara kopplade där, har ingen extern cd växlar i bilen men 2 slutsteg å misstänker att dom sitter på varsin kontakt bak på stereon ?

med tanke på att jag inte har cd växlar så förstår jag inte annars varför kontakten skulle vara upptagen tongue

One Man Clan
4 287 Inlägg
13 december 2012
Trådstartare
De står för övrigt varken Cdc eller AMP på nån av kontakterna bak på stereon....

847 Inlägg
13 december 2012
Har du RTI, den ena runda kontakten på baksidan är till slutsteget, den andra till olika tillbehör, som cd-växlare eller rti

One Man Clan
4 287 Inlägg
13 december 2012
Trådstartare
Jungmar skrev:
Har du RTI, den ena runda kontakten på baksidan är till slutsteget, den andra till olika tillbehör, som cd-växlare eller rti

Nej jag har ju inte rti heller å cd växlaren är inbyggd i min hu enhet.

Jag kopplade ur ena skiten å kopplade in iphonen där å de lirar, vad som inte lirar nu vet jag inte.

kan "amp" utgången varit kopplad till typ centern/subben ? hörde ingen märkbar skillnad på ljud i alla fall, provspelade dock inte så högt då grannarna blir griniga då .

ska se om jag kan åka förbi volvo å kolla lite i deras elschema imorgon smile

847 Inlägg
13 december 2012
Xuri skrev:
Jungmar skrev:

Jag kopplade ur ena skiten å kopplade in iphonen där å de lirar, vad som inte lirar nu vet jag inte.

kan "amp" utgången varit kopplad till typ centern/subben ? hörde ingen märkbar skillnad på ljud i alla fall, provspelade dock inte så högt då grannarna blir griniga då .

Låter skumt att sladden fanns där när du saknar extra källor, men härligt att det funkade.
Det du skulle kunna göra är att öppna bagaget, ta bort den västra panelen och se om du har något mer än elcentralen där. Det är där RTI, extern cdväxlare, md växlare, jukebox med mera sitter om det finns

One Man Clan
4 287 Inlägg
14 december 2012
Trådstartare
Jungmar skrev:
Xuri skrev:
Jungmar skrev:

Låter skumt att sladden fanns där när du saknar extra källor, men härligt att det funkade.
Det du skulle kunna göra är att öppna bagaget, ta bort den västra panelen och se om du har något mer än elcentralen där. Det är där RTI, extern cdväxlare, md växlare, jukebox med mera sitter om det finns

ja jag ska kolla lite på skiten idag, jag tyckte igår att de var lite sämre ljud så nått var de nog fan inkopplat där,

689 Inlägg
14 december 2012
Har du dubbla slutsteg i din s60r? vart sitter dom? Jag har bara ett i min och det sitter på golvet under passagerarsätet.

One Man Clan
4 287 Inlägg
14 december 2012
Trådstartare
n_andersson skrev:
Har du dubbla slutsteg i din s60r? vart sitter dom? Jag har bara ett i min och det sitter på golvet under passagerarsätet.

Jag vet jag har ett under ena sätet (förarsätet), vart de andra sitter har jag inte kollat men jag var inne på mitt gamla jobb (volvoverkstad) å läste lite i volvos tekniska speclista för min bil å den är utrustad med 2 st slutsteg på 200 watt vardera.

One Man Clan
4 287 Inlägg
14 december 2012
Trådstartare
n_andersson skrev:

var på volvo nyss å skrev ut hela tekniska specen på min bil å enligt de ska de vara 3 slutsteg om 200watt var.
samt ett steg på 4*50watt.

så här står de i papprena på min bil, hade den inte haft de hade de stått WITHOUT XXXXXXXXXXXX
LOUDSPEAKERS FRONT DOORS 200W amplifier
LOUDSPEAKERS REAR DOORS 200W amplifier
LOUDSPEAKERS HATSHELF  200W amplifier
AMPLIFIER AMPLIFIER 4*50W
LOUDSPEAKERS PACKAGE Premium.

689 Inlägg
14 december 2012
Xuri skrev:
n_andersson skrev:

var på volvo nyss å skrev ut hela tekniska specen på min bil å enligt de ska de vara 3 slutsteg om 200watt var.
samt ett steg på 4*50watt.

så här står de i papprena på min bil, hade den inte haft de hade de stått WITHOUT XXXXXXXXXXXX
LOUDSPEAKERS FRONT DOORS 200W amplifier
LOUDSPEAKERS REAR DOORS 200W amplifier
LOUDSPEAKERS HATSHELF  200W amplifier
AMPLIFIER AMPLIFIER 4*50W
LOUDSPEAKERS PACKAGE Premium.

okej det e så de ligger till. Jag vet bara att det ska va slutsteg på 600w i min visste inte att de va flera

Sök