Antingen så stoppar du i större spridare, tankar e85, ökar på förtändningen till runt 20° (om det går att justera tändningen på din bil)
Eller så stoppar du i turbo, intercooler och minst 2,5" avgas. En Volvo-originalturbo räcker till runt 200hk.
Men du kan ju också ta det bästa från båda världar, dvs E85 och turbo
![smile](img/smilies/smile.png)
(behöver inte kompsänka på E85 och man har intercooler och laddar som max 1bar) Men då räcker inte grön-toppspridare till 200hk utan då behöver man gröna R-spridare på 465cc för att kunna hälla i tillräckligt med E85.
Men se till så bilen inte går för snålt om du gör något av dessa, inte kul om du kör för snålt och rasar motorn.
Och ladda inte på hur mycket laddtryck som helst om du kör turbo, speciellt inte om du har den klenare B230in mellan -84 till -88/89 (osäker på om det var -88 eller -89 b230in fick grövre lager igen).
E85 behöver 30-40% mer bränsle än på Bensin (detta för att etanolen redan innehåller en syremolekyl så man måste kompensera för detta genom att stoppa in lite mera soppa).