Tjenare En kompis har sin bil på verkstad över helgen. Dom har parkerat bilen utanför verkstadshallen & utanför inhägn. Nu har extraljusen blivit stulna, en ruta krossad och repor på lacken har uppstått, kommer verkstaden måsta stå för detta eller gäller hans försäkring på något sätt?
Har verkstaden nycklarna har dom ansvaret för bilen men jag tror det går på bilen försäkring ändå så det borde ju bli en självriskfråga mot verkstaden igentligen....
Har verkstaden nycklarna har dom ansvaret för bilen men jag tror det går på bilen försäkring ändå så det borde ju bli en självriskfråga mot verkstaden igentligen....
Jo dom har nyklarna till bilen. Ah okej, det var lite funderingen om verkstaden står för allt eller om han måste punga ut 4000 i självrisk.
Jag hade ju krävt verkstaden på den kostnaden såvida dom inte hämtat ut bilen trots att den varit färdig ett tag..
Nä bilen väntar på rep. nästa vecka någongång. Ja jo det borde han ju kunna göra, ska förhoppningsvis inte vara något större problem heller då det är en större märkesverkstad.
Sedan hänger det på hur välförsäkrad verkstaden är...
Egentligen inte. Har dom inte försäkring som täcker får dom pynta själv. Tar man det på sin egen försäkring kan man ju drabbas med högre premie senare osv.
Sedan hänger det på hur välförsäkrad verkstaden är...
Egentligen inte. Har dom inte försäkring som täcker får dom pynta själv. Tar man det på sin egen försäkring kan man ju drabbas med högre premie senare osv.
precis
Å de ser nog bra ut i tidningen att den store märkesverkstaden inte hade försäkring