-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
De ser ut som konan på de lodrätta är utåt. Är dem det så kan personen inte skruva..
vissa äldre vw har dubbelkona, en mindre på ena sidan och vänder man på den så en större så kan va nått sånt
Fast ta och titta på bilden, de muttrar som ser ut att sitta fel har slipat plåtrent hela vägen ut till mutterns kant, de andra två som ser ut att sitta rätt har lämnat mer som en kona efter sig.
Helt klart felmonterade muttrar.
Fälg och däck är viktiga saker, tänk på vad ni gör när ni håller på med dylikt
För ca 10år sedan hade vi en praktikant på däckfirman jag jobbade på då. Han var väl kanske inte skarpaste kniven i lådan direkt. Men enligt sin lärare skulle han kunna arbetet. Hur som helst så på eftermiddagen skulle han och en fast anställd skifta på en 740 och den anställde såg då att praktikanten vände muttrarna med konan utåt och sa att så där kan du ju inte göra, dom ska ju sitta åt andra hållet! Var på han svarade: -Så där har jag gjort hela dagen!
För ca 10år sedan hade vi en praktikant på däckfirman jag jobbade på då. Han var väl kanske inte skarpaste kniven i lådan direkt. Men enligt sin lärare skulle han kunna arbetet. Hur som helst så på eftermiddagen skulle han och en fast anställd skifta på en 740 och den anställde såg då att praktikanten vände muttrarna med konan utåt och sa att så där kan du ju inte göra, dom ska ju sitta åt andra hållet! Var på han svarade: -Så där har jag gjort hela dagen!
Det glömmer det aldrig..
Snyggare med konan utåt ju
Haha! Hände samma på jobbet för ett par månader sedan då vi hade en praktikant, ett gott skratt hade vi