Hej! Jag har en volvo v40 kombi från -01 som har original ljud i sig just nu, jag tycker att det börjar bli lite tråkigt och skulle gärna vilja byta upp mig lite.
Jag har lite koll på vad man ska ha och har kommit fram till att jag skulle vilja ha ett par högtalare i framdörrarna och bakdörrarna och kanske även i instrumentbrädan. Jag har även plats för högtalare i stolparna i bakluckan men jag tänkte att de kanske man kan köpa lite senare.
Även en bas skulle uppskattas att ha i bakluckan och självklart passade slutsteg och kablar till detta. Koppla allt kan jag göra själv det jag inte har så stor koll på är vad man ska ha för högtalare och vilka som skall ha steg och vilka som inte behöver det. Någonstans runt 4000-5000 kr hade jag tänkt att jag skulle lägga på detta i början.
Skulle någon kanske kunna ge mig något bra paket på detta? Helst något som passar i min bil!
Det jag har idag är ett par http://dbakuten.se/detail-item_id-319086 högtalare som jag tänkte att jag kanske skulle kunna få in någonstans och även en sådan hu: Sony CDX-GT260
Tycker du främst ska satsa på vettiga högtalare i framdörrarna och instrumentpanelen, i bakdörrarna klarar du dig på orginal sålänge för du kommer endå inte göra någon nytta för lyssnarglädjen i framsätet
Ge gärna tips på hur du vill att ljudet ska vara, ska det vara välljud eller vill du ha ett system som hänger med även när du vrider upp volymen rejält? Blir lättare att sätta ihop ett paket om du kan säga på ett ungefär hur du vill att det ska låta
Tycker du främst ska satsa på vettiga högtalare i framdörrarna och instrumentpanelen, i bakdörrarna klarar du dig på orginal sålänge för du kommer endå inte göra någon nytta för lyssnarglädjen i framsätet
Ge gärna tips på hur du vill att ljudet ska vara, ska det vara välljud eller vill du ha ett system som hänger med även när du vrider upp volymen rejält? Blir lättare att sätta ihop ett paket om du kan säga på ett ungefär hur du vill att det ska låta
Okej, jag lyssnar mycket på tecno så ett bra dunk är att föredra, sen gillar jag att dra upp volymen utan att det låter skit, som det gör idag.