2805
Sök

Laddnings problem BMW 525tdsa

90 Inlägg
18 januari 2013
Trådstartare
Som rubriken lyder så har jag problem med laddningen till batteriet, har bytt till en bättre begagnad generator men den vill endå ej ladda kan det vara att batteriet är dåligt eller vad kan vara fel?
Snälla behöver snabb hjälp!
Med vänlig hälsning,

21 761 Inlägg
18 januari 2013
Har du mätt laddspänningen både på batteriet och på generatorn?
Lyser batterilampan när du har tändningen påslagen?

90 Inlägg
18 januari 2013
Trådstartare
Batterilampan lyser ja har en bytt generator men hjälpte ej! Generator var testad!

21 761 Inlägg
18 januari 2013
Slocknar batterilampan när motorn har startat?

Rent allmänt skadar det ju inte att se över generatorns laddkabel och jordkabel (om den har en sån). smile

90 Inlägg
18 januari 2013
Trådstartare
Har kollat det innan (finns ej jordkabel) gamla generator var dålig! Fungerar hur bra som helst innan vet inte om det är kylan som jävlas med mig!

90 Inlägg
19 januari 2013
Trådstartare
Jag hade bilen igång i fredags i 30min laddningslampan lyste hela tiden, efter ett tag slockna allt och varvmätare, tempmätaren och bränslemätaren stod på noll och bilen hade en ojämn tomgång!

21 761 Inlägg
19 januari 2013
Om generatorn inte laddade så kan ju sakerna bete sig på det viset pga att batteriet började bli urladdat, en spänningsmätning på batteripolerna vid det tillfället hade i så fall kunnat ge info om detta. smile

Om du plockar loss den tunna kabeln på generatorns D+ och låter den "hänga fritt", lyser då batterilampan när tändningen är påslagen?

90 Inlägg
19 januari 2013
Trådstartare
Ska prova imorgon smile

90 Inlägg
21 januari 2013
Trådstartare
Där fanns ingen tunn kabel men starta bilen och drog los Plusen från batteriet och då dog den! Alltså måste generator vara dålig?

Living life on two wheels.....
835 Inlägg
21 januari 2013
Om inte annat kanske generatorn är paj nu, man ska ALDRIG lossa nån batterikabel när generatorn snurrar.
Har du ingen klenare kabel alls vid generatorn? Det måste finnas en i närheten, kommer du inte ihåg hur det såg ut när du bytte generatorn?
AlexSaab900 skrev:
Där fanns ingen tunn kabel men starta bilen och drog los Plusen från batteriet och då dog den! Alltså måste generator vara dålig?

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.

90 Inlägg
21 januari 2013
Trådstartare
Hade bara 1 tjock och 1 tunn som är kopplad till extra ljusen!

Sök