4463
Sök

Hjälp med Inkoppling av GAS PRO200 slutsteg

2 Inlägg
24 januari 2013
Trådstartare
Hej jag köpte bas slutsteg stereo och 2st 6,5 högtalare till bilen.
Jag började med att sätta i stereon och dra kablar till mina 6,5or. Jag testade och allt funkade bra!
Sedan kom jag till basen och slutstegets inkoppling... det gick åt skogen.. när jag testar så låter bara mina högtalare där fram men inte ett ljud från basen.

Det lyser en grön lampa på slutsteget... jag har inte glömt att dra remote-kabeln till stereon... jag har kopplat in + och - på bridge till + och - på basen.... matningen från batteriet går till punkten på slutsteget där det står 12v... Jag har jordat i chassit med från punkten på slutsteget där det står GND.. jag har satt in RCA kablarna på Stereon där det står sw/r och på slutsteget där det står input.

Är det någon som kan hjälpa mig och skriva i detalj var felet ligger?
jag har letat hela dagen efter kopplingsscheman osv men har inte hittat något hmm

Grejerna som jag har:
-GAS Alpha 112 bas (12")
-GAS PRO200 Slutsteg
-Pioneer MVH-150UI Stereo

Kablar:
-5 Meter 20mm2 röd strömkabel
-1 Meter 20mm2 svart strömkabel
-6 Meter 2,5mm2 högtalarkabel
-5 Meter 2x skärmad lågnivåkabel
-5 Meter remotekabel
-1st AGU säkringshållare
-1st 80 Amp AGU säkring
-10st kabelstrips
-1 Meter robotslang

Bilen är en Golf III från 95

Är som sagt tacksam för all hjläp jag kan tänkas få! Tack på förhand Mvh Tim! smile
Senast redigerat av Tim_Karlsson (24 januari 2013)

154 Inlägg
24 januari 2013
Tim_Karlsson skrev:
Hej jag köpte bas slutsteg stereo och 2st 6,5 högtalare till bilen.
Jag började med att sätta i stereon och dra kablar till mina 6,5or. Jag testade och allt funkade bra!
Sedan kom jag till basen och slutstegets inkoppling... det gick åt skogen.. när jag testar så låter bara mina högtalare där fram men inte ett ljud från basen.

Det lyser en grön lampa på slutsteget... jag har inte glömt att dra remote-kabeln till stereon... jag har kopplat in + och - på bridge till + och - på basen.... matningen från batteriet går till punkten på slutsteget där det står 12v... Jag har jordat i chassit med från punkten på slutsteget där det står GND.. jag har satt in RCA kablarna på Stereon där det står sw/r och på slutsteget där det står input.

Är det någon som kan hjälpa mig och skriva i detalj var felet ligger?
jag har letat hela dagen efter kopplingsscheman osv men har inte hittat något hmm

Grejerna som jag har:
-GAS Alpha 112 bas (12")
-GAS PRO200 Slutsteg
-Pioneer MVH-150UI Stereo

Kablar:
-5 Meter 20mm2 röd strömkabel
-1 Meter 20mm2 svart strömkabel
-6 Meter 2,5mm2 högtalarkabel
-5 Meter 2x skärmad lågnivåkabel
-5 Meter remotekabel
-1st AGU säkringshållare
-1st 80 Amp AGU säkring
-10st kabelstrips
-1 Meter robotslang

Bilen är en Golf III från 95

Är som sagt tacksam för all hjläp jag kan tänkas få! Tack på förhand Mvh Tim! smile

det kan inte vara så att du måste switcha på lågnivån på stereon via någon inställning?
kolla instruktinsboken till den.. smile

2 Inlägg
24 januari 2013
Trådstartare
Ska testa det imorgon då! Tack för tipset! smile

Sök