Suget att skruva brukar finnas ändå, det är många gånger jag kommit hem från jobbet och nästan gått direkt ut i verkstan och grejat till läggdags. Men jag kan tänka mig att det blir annorlunda när man blir äldre.
Suget att skruva brukar finnas ändå, det är många gånger jag kommit hem från jobbet och nästan gått direkt ut i verkstan och grejat till läggdags. Men jag kan tänka mig att det blir annorlunda när man blir äldre.
När man är ung och rask så går det nog lätt att komma hem och göra samma på kvällen som man gjorde på dagen. Jag tror att det i allmänhet ändras när man blir äldre. Inte på alla men på det stora flertalet. Men det är min gissning.
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!
Mitt yrke har förstört min hobby, eller hur man nu ska uttrycka det... Kan även bero på att man blivit äldre och även har annat/andra att ta hänsyn till;)
Skruvar inte lika mycket som förut. Lite pågrund av ålder tro ja. Förut kunde jag ligga ute under bilen och laga rost trots att det var vinter ute direkt efter jobbet. Ser jag rost nu byter jag bil. Och så skruvar jag bara på helger.
Jadu, vet ej hur jag ska svara på detta. Men skruvar ej så mycket på bruksbilen, hoppas det kan bli mer när man nu har en annan bil. Och, jo. Jag jobbar med bilar, men vill ej göra det nå mer.
Jag valde bort fordonsprogrammet då jag trodde det skulle förstöra mitt bilintresse. Mitt bilintresse har såhär 8 år efter körkortet lik förbannat svalnat en del Men hade jag arbetat med bilar hade jag troligen inte skruvat en sekund mer än vad som ger lön.
Köpte mig nyss en 855 av en bilmekaniker. enda som skulle fixas var bromsarna enligt mekanikern. köpte skiten och gick igenom bilen grundligt. fy fan vilket skräp! Allt är sönderpillat och hobby byggt!
har snart tagit mig igenom den sjukt långa att göra listan som finns på bilen.
Själv är jag armerare och direkt när jag kommer hem så är det renovering av hus och bil reperationer hela helgerna!
Tack för alla intressanta svar:) de e ju sant att de är mycke roligare att skruva med hobby bilar, har väldigt svårt med garaget efter jag jobbat, fast kanske beror på att de e mörkt å trist och har typ -7 i garaget när de är -10 ute nog lättare å skruva på sommaren
Tack för alla intressanta svar:) de e ju sant att de är mycke roligare att skruva med hobby bilar, har väldigt svårt med garaget efter jag jobbat, fast kanske beror på att de e mörkt å trist och har typ -7 i garaget när de är -10 ute nog lättare å skruva på sommaren
det funkar nog i början men tror man tröttnar efter hand och vill koppla av med annat efter jobbet, finns ju ett gammalt ordspråk som går nåt i stil med att "smedens märr och skomakarens fru går båda utan skor"
Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!