2538
Sök

Volvo s60 2.4t med pusventil lite ladd, utan tappar ladd

52 Inlägg
7 februari 2013
Trådstartare
#21
ringde bsr idag o dom sa att det är så på dom "nyare" bilarna och det är bsr chipp som gör att den tappar på dom sista varvtalen innan varvstoppet


3 860 Inlägg
7 februari 2013
#22
spokenratt skrev:
Rent så så tror jag inte ens där var något fel på din MV, möjligen lite sliten. Att den tappar från säg 0.8 till 0.6 kan inte det bero på mjukvaran, att mjukvaran reglerar laddet för att den inte ska/bör/kan maxladda?

wink

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

52 Inlägg
7 februari 2013
Trådstartare
#23
spokenratt skrev:
spokenratt skrev:
Rent så så tror jag inte ens där var något fel på din MV, möjligen lite sliten. Att den tappar från säg 0.8 till 0.6 kan inte det bero på mjukvaran, att mjukvaran reglerar laddet för att den inte ska/bör/kan maxladda?

wink

Grattis du hade rätt! tongue det bugar jag och bockar för


513 Inlägg
8 februari 2013
#24
Går alldeles utmärkt att trimma en 2,4T.
Kan mata på för fullt från 0 och det håller!

En s60R med haldex håller ju inte alls för buskörning.
Den är väll isf mindre trimvänlig än en 2,4t ?
Så det är väll t5an fwd som är mest trimvänlig

Tror inte du förstog. Menade aldrig att den inte går att trimma eller att den inte skulle tåla trim.
Tvärt om en bra kandidat till trim då den är enligt mig slö för att vara en 200 hk orginal och det är för att jag haft en V70 2.4t. Blir en kul pigg bil med små medel.
Vad jag menade är att volvo utveklar inte en bil för att den ska bli ett trim objekt och hålla för hur mycket pisk som helst, nej dom lägger sig innom en bra marginal till vad den tål, gör den lättkörd osv osv.
Problemet då med en ltt bil volvo/saab/audi eller vad man nu gör är att man vill ha en snurra som har bra spool up, och då gör man dom små så dom tål laddas med i längden och ändå laddar tidigt, ja du fattar säkert galoppen. Trimmar man då så kommer du närmare gränsen för vad turbon kan leverera och där har du problemet jag ville komma åt, snabbare till att tappa flåsen.
Tex kompisen hade en av atm första v70 2.5t som dom trimma upp till cr 320 hk, gick som ett skott tills det börja.byggas värme i grejorna, då palla inte ic med och man tappa effekt.

Vad jag ville komma åt hos dig var att du har en större turbo och klarar därför av att hålla trycket bättre, var inte ute efter att nedvärdera dig, för.känner du så ber jag om ursäkt.


Sök