Går alldeles utmärkt att trimma en 2,4T.
Kan mata på för fullt från 0 och det håller!
En s60R med haldex håller ju inte alls för buskörning.
Den är väll isf mindre trimvänlig än en 2,4t ?
Så det är väll t5an fwd som är mest trimvänlig
Tror inte du förstog. Menade aldrig att den inte går att trimma eller att den inte skulle tåla trim.
Tvärt om en bra kandidat till trim då den är enligt mig slö för att vara en 200 hk orginal och det är för att jag haft en V70 2.4t. Blir en kul pigg bil med små medel.
Vad jag menade är att volvo utveklar inte en bil för att den ska bli ett trim objekt och hålla för hur mycket pisk som helst, nej dom lägger sig innom en bra marginal till vad den tål, gör den lättkörd osv osv.
Problemet då med en ltt bil volvo/saab/audi eller vad man nu gör är att man vill ha en snurra som har bra spool up, och då gör man dom små så dom tål laddas med i längden och ändå laddar tidigt, ja du fattar säkert galoppen. Trimmar man då så kommer du närmare gränsen för vad turbon kan leverera och där har du problemet jag ville komma åt, snabbare till att tappa flåsen.
Tex kompisen hade en av atm första v70 2.5t som dom trimma upp till cr 320 hk, gick som ett skott tills det börja.byggas värme i grejorna, då palla inte ic med och man tappa effekt.
Vad jag ville komma åt hos dig var att du har en större turbo och klarar därför av att hålla trycket bättre, var inte ute efter att nedvärdera dig, för.känner du så ber jag om ursäkt.