Körde ungefär 22 mil med bilen igår och upptäckte när jag kom hem att motorn lät väldigt konstigt då den stod och gick på tomgång.. Idag när jag startade den lät det inget konstigt då den var kall, men när jag kom fram dit jag skulle och motorn var varm igen så lät det likadant..
Det låter alltså bara då motorn är varm och den står och går på tomgång. Spelade in en snutt (länken nedan) igår när det lät, någon som kan ha en aning om vad detta är?
Ja, jag har också kommit fram till det nu efter lite googlande.. Och jag var till volvoverkstaden och de sade samma sak, men jag förstår inte vilken del det är som ska bytas.. Han på volvo sade att kamremmen och det variabla kamdrevet skulle bytas? Men om jag söker efter det hittar jag ju ingenting om något kamdrev... :o
Ja, jag har också kommit fram till det nu efter lite googlande.. Och jag var till volvoverkstaden och de sade samma sak, men jag förstår inte vilken del det är som ska bytas.. Han på volvo sade att kamremmen och det variabla kamdrevet skulle bytas? Men om jag söker efter det hittar jag ju ingenting om något kamdrev... :o
sitter ett drev på ditt kamdrev som vvt styr så att den justerar om drevet ska vara i agresivare läge eller ej