kethets skrev:
Har tröttnat på att ha hunden i framsättet där ingen person över 160 cm kan sitta då bilstolen tar upp tre säten (två bak+ framsätet).
Jag har en focus 06 idag som jag kanske skulle bytt ut direkt när barnet kom då den helt enkelt är för liten.
Den affär jag är ute efter är att försöka byta ner mig i årsmodell (helst något från 00 och framåt) men byta upp mig storleksmässigt. Skulle gissa på att jag kan få 35000 som max för min bil pga lite skador (rost..)
Har bara blivit så snål nu när jag har kört på etanol och haft skatt på under tusenlappen några år. Så en låg bensinförbrukning är ett måste, kör alldeles för lite för att äga en disel tyvärr.
Vill även ha bra säkerhet vilket har gjort att vissa märken och modeller har gått bort, vill inte gå under tre stjärnor.
Dessutom så ska inte bilen gå sönder! Detta har gjort att några franska bilar har försvunnit från listan.
Har snöat in på både passat och golf, passat har jag provkört en och blev väldigt förtjust i men tycker egentligen att de drar för mycket. Golfen är jag rädd för att den blir för liten, annars är den perfekt.
Har också kollat lite på volvo v40, är inga bilar jag har erfarenhet av sedan innan men verkar vara ganska ok i pris/bensinförbrukning. Den har dessutom den stora fördelen att vi kan antagligen laga den utan för stora problem.
Helst skulle resten av familjen sett att det blev en mercedez men det är nog alldeles för dyrt att äga enligt mig.
Hur omöjliga är mina krav till budgeten egentligen?