Jag behöver koppla in en extra enhet till säkringsboxen i motorutrymmet. Strömmen ska aktiveras när motorn startas, därför kan jag inte koppla + direkt till batteriet. Hittade "Add a Fuse" som verkar väldigt praktisk, men den verkar vara mycket svår att få tag på i sverige.
Har testat de flesta sökord jag kommit på. Är de någon som vet vad den kan heta på svenska eller var den kan köpas?
Såhär ser den ut:
Olika namn jag hittat: Add a Fuse Add a Circuit Fuse Tap Blade Fuse Tap
Hittade den efter flera timmars sökande, de heter Flatsäkringsadapter eller Extra säkringsuttag Finns från 29kr till 140 kr per st, så det gäller att beställa från rätt ställe.
tror inte det där är något man ska driva någon stor förbrukare på då du kommer belasta kableln till säkringen med risk för överbelatsning osv. säkringarna i lådan är dimentionerade att säkra av kabeln efter dens maxkapasitet och biltillverkarna använder nog sällan onödigt stora kablar. så möjligtvis att den skulle gå att driva ett relä med.
tror inte det där är något man ska driva någon stor förbrukare på då du kommer belasta kableln till säkringen med risk för överbelatsning osv.
Enheten drar endast ~0.75A så det är inget problem. Säkringsplatsen som jag tänkte koppla in den på är på 15A. På "ENG BAR" säkringen enligt lockets beskrivning. Fler som har gjort detta så det är rätt beprövat
Btw, den här enheten bör alla ni med turbo och vanlig BOV/BPV vara intresserade av. Den kan rädda motorn från att explodera av okontrollerat övertryck. Den är väl beprövad i usa där de hela tiden letar efter gränsen på dessa motorer (i detta fall mazdas DISI motor)
När jag har installerat den här så kommer jag lägga upp en How To Install tråd
Jag passade även på att köpa deras (Stratified Auto) Boost Dial som är en helt ny produkt, har du problem med Oscillation på boost kurvan så kan denna fixa detta, med mera med mera... Lägger även upp en tråd om den när jag har installerat
Btw, den här enheten bör alla ni med turbo och vanlig BOV/BPV vara intresserade av. Den kan rädda motorn från att explodera av okontrollerat övertryck. Den är väl beprövad i usa där de hela tiden letar efter gränsen på dessa motorer (i detta fall mazdas DISI motor)
När jag har installerat den här så kommer jag lägga upp en How To Install tråd
Jag passade även på att köpa deras (Stratified Auto) Boost Dial som är en helt ny produkt, har du problem med Oscillation på boost kurvan så kan denna fixa detta, med mera med mera... Lägger även upp en tråd om den när jag har installerat
Mazdan har det också men eftersom boost spikes kan uppstå väldigt snabbt så hinner inte ECU med, den försöker ju stegvis sänka boosttrycket allteftersom. Och låta ECUn aktivera ignition cut är inte så hälsosamt för varken motor eller drivlina, kan ju bli ett jäkla ryck.
Så den här enheten sänker/håller boosten vid det värde som man har ställt in, utan ryckningar. Spelar ingen roll om du fortsätter hålla plattan i mattan, boosten håller sig på en jämn nivå ändå