4231
Sök

Volvo v40 2.0T -98 startar men dör igen

12 Inlägg
21 februari 2013
Trådstartare
tja har problem med min v40 å tänkte kolla om någon skulle kunna hjälpa mig lite bilen startar upp går ca 5-6 sekunder sen dör den bara då behöver man bara vrida av nyckeln och sedan vridan den till start läge igen så startar den och det blir samma fel

Tacksam för snabbt svar

Forummoderator
10 576 Inlägg
21 februari 2013
lllluftmassemätaren. Koppla ur elsladden till den och provstarta igen.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

12 Inlägg
21 februari 2013
Trådstartare
okej ja tack ska testa det då jag komma hem igen och se vad som händer

12 Inlägg
21 februari 2013
Trådstartare
tja testade de nu och det blev ingen skillnad enbart att bilen gick som en kratta innan den dog du har inget annat tips?

Forummoderator
10 576 Inlägg
21 februari 2013
LillPettersson skrev:
tja testade de nu och det blev ingen skillnad enbart att bilen gick som en kratta innan den dog du har inget annat tips?

blinkar den överkryssade bilen i instrumentpanelen? i så fall startspärren. Annars svårt att felsöka utan mera info

-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

DEVIL
1 171 Inlägg
21 februari 2013
kan det inte även vara vevaxelgivaren tro?

bmw m power

12 Inlägg
21 februari 2013
Trådstartare
torpis skrev:
LillPettersson skrev:

blinkar den överkryssade bilen i instrumentpanelen? i så fall startspärren. Annars svårt att felsöka utan mera info

nej den blinkar inte den släcks då bilen startar och berätta vad du skulle vilja veta mer så ska jag försöka förklara så nogrant jag kan

12 Inlägg
21 februari 2013
Trådstartare
Legosoldaten skrev:
kan det inte även vara vevaxelgivaren tro?

vart sitter den? har inte rakt haft sånna här problem tidigare

Gasar tills de rasar!
173 Inlägg
21 februari 2013
hur ser stiften ut?
lamdan tro?

Saab e som kvinnor, få fungerar som dom ska och bara ställer till problem, och kostar en jävla massa pengar för att få dom snygga..

12 Inlägg
21 februari 2013
Trådstartare
Saab_Guden skrev:
hur ser stiften ut?
lamdan tro?

dom är bra och ja kanske ska kolla den men bilen ska väl inte bara dö av om den e väck?

Gasar tills de rasar!
173 Inlägg
21 februari 2013
som sagt så e de svårt att säga "hur" din bil lägger av?
alltså blöddrar den och dör?
eller tvärdör den av ingen tändning?

därför så e de mycket svårt att säga om de har me elen? soppan? eller luften och görs?

kan du försöka förklara lite mer?

Saab e som kvinnor, få fungerar som dom ska och bara ställer till problem, och kostar en jävla massa pengar för att få dom snygga..

Forummoderator
10 576 Inlägg
22 februari 2013
Jag tror fortfarande på LMM, kopplade du ur rätt sladd?

12 Inlägg
22 februari 2013
Trådstartare
Saab_Guden skrev:
som sagt så e de svårt att säga "hur" din bil lägger av?
alltså blöddrar den och dör?
eller tvärdör den av ingen tändning?

därför så e de mycket svårt att säga om de har me elen? soppan? eller luften och görs?

kan du försöka förklara lite mer?

jamen om man säger så här så fort bilen startar så gå den bara några sekunder sen dör den bara och bilen går rent och fint tills den dör och den tvär dör bara och skulle jag sätta foten på gasen bara lite så då dö den direkt
skulle de kunna vara soppa pumpen som är lite dålig? men då man vrider på nyckeln så hör man pumpen gå så jag vet inte riktigt va de kan vara har inte stött på sånt här problem tidigare

12 Inlägg
22 februari 2013
Trådstartare
torpis skrev:
Jag tror fortfarande på LMM, kopplade du ur rätt sladd?

sladden som sitter precis utanför luft burken på LMM eller tänkte du på nån annan?

Sök