4747
Sök

Volvo 240-91 b230f Får byta LMM var tredje månad??

3 Inlägg
24 november 2011
Trådstartare
#1
Hejsan. Som rubriken säger har jag en 240 91a och av nån anledning så strejkar luftmassemätarn jämnt. Har fått byta den 3 gånger med 2-3 månaders mellanrum. Något som råkat ut för detta?? har fått på förslag att det är styrboxen som "äter" upp dom....kan de stämma??

Sedan, vad skiljer styrboxar 0 280 000 951 och 0 280 000 554?? Båda härstammar från en b230f. lite ny inom detta området:/
Senast redigerat av BonnaLars (24 november 2011)

1 Inlägg
26 november 2011
#2
tror det beror på bilen, eller kanske märket, du ska nog köpa en fin og900 isället wink


Forummoderator
26 391 Inlägg
26 november 2011
#3
Vad kör du med för luftfilter?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Whatever :)
1 652 Inlägg
27 november 2011
#4
Det med boxarma är att 0280000554 är LH2.4, far min hade den på sin 740 -88.
Men det bör även 951'an också vara annars går de inte..
Så det är ingen direkt skillnad. Båda är till GL/116hk insprutning.

BonnaLars skrev:
Hejsan. Som rubriken säger har jag en 240 91a och av nån anledning så strejkar luftmassemätarn jämnt. Har fått byta den 3 gånger med 2-3 månaders mellanrum. Något som råkat ut för detta?? har fått på förslag att det är styrboxen som "äter" upp dom....kan de stämma??

Sedan, vad skiljer styrboxar 0 280 000 951 och 0 280 000 554?? Båda härstammar från en b230f. lite ny inom detta området:/

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

3 Inlägg
27 november 2011
Trådstartare
#5
De e orginalfilter. Hela bilen är så orginal den kan bli nästan. har rullat runt 20k mil.

6 738 Inlägg
27 februari 2013
#6
XeptiQ skrev:
Det med boxarma är att 0280000554 är LH2.4, far min hade den på sin 740 -88.
Men det bör även 951'an också vara annars går de inte..
Så det är ingen direkt skillnad. Båda är till GL/116hk insprutning.

BonnaLars skrev:
Hejsan. Som rubriken säger har jag en 240 91a och av nån anledning så strejkar luftmassemätarn jämnt. Har fått byta den 3 gånger med 2-3 månaders mellanrum. Något som råkat ut för detta?? har fått på förslag att det är styrboxen som "äter" upp dom....kan de stämma??

Sedan, vad skiljer styrboxar 0 280 000 951 och 0 280 000 554?? Båda härstammar från en b230f. lite ny inom detta området:/


pff! så e de inte alls var ett tag sen nu men men finns säkert nån annan som kan lära sej av detta tongue
554 boxen e inte nån 2.4 utan en 2,2 box
den andra e en 2,4 box

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

Fri fart för ett fritt folk!
14 301 Inlägg
27 februari 2013
#7
Henkix skrev:
XeptiQ skrev:
Det med boxarma är att 0280000554 är LH2.4, far min hade den på sin 740 -88.
Men det bör även 951'an också vara annars går de inte..
Så det är ingen direkt skillnad. Båda är till GL/116hk insprutning.

BonnaLars skrev:
Hejsan. Som rubriken säger har jag en 240 91a och av nån anledning så strejkar luftmassemätarn jämnt. Har fått byta den 3 gånger med 2-3 månaders mellanrum. Något som råkat ut för detta?? har fått på förslag att det är styrboxen som "äter" upp dom....kan de stämma??

Sedan, vad skiljer styrboxar 0 280 000 951 och 0 280 000 554?? Båda härstammar från en b230f. lite ny inom detta området:/


pff! så e de inte alls var ett tag sen nu men men finns säkert nån annan som kan lära sej av detta tongue
554 boxen e inte nån 2.4 utan en 2,2 box
den andra e en 2,4 box

fast den ska inte fysiskt passa i kontakten på en 91:a
och en 91:A ska ha en box med 5 ibörjan inte 9xx

9xx boxen kom först senare och är för motorer utan inbyggd kallstart

Kör fort så hinner inget hända...


Sök