Åh detta har jag tänkt på många gånger!
För att göra det enkelt, så har jag alltid utgått ifrån dom gamla Nokia typ som 5500. Klockren design och storlek, stöttålig och inte allt för ful för att kunna användas bland folk utan att skämmas.
Stark lampa och en hyffsad kamera så man kan både lysa och ta bilder på diverse kablar osv så man lätt kan få ihop allting senare om man är lite glömsk av sig.
En mini-USB port till allt (Data-förbindelse, laddning och obd-uttag) dock med en adapter till obd-uttaget, det finns redan programvara på android för vissa styrsystem.
Viktigt att det är normala knappar eller ett riktigt tangentbord, att det är touch på displayen är väl okej men det ska finnas riktiga knappar eller riktigt tangentbord så man kan skriva ordentligt även med smutsiga fingrar. (Hela skalet är gummiklätt så man kan tvätta rent)
Sen något jag alltid velat ha är något man kunnat mäta med, direkt i mobilen! Typ som ett skjutmått inbyggt i telefonens skal men också något att mäta avstånd med kanske en laser? Och absolut ett vattenpass, men då måste ju telefonen ha en rektangulär form med vassa hörn så den kan stå plant på egen hand.
Har haft massor med ideér när man varit i garaget och det här är väl några av dom, under årens gång så har man glömt bort det mesta tyvärr men kommer jag på mer så fyller jag på i tråden.
![smile](img/smilies/smile.png)