2390
Sök

Köpa merca W123 tips o råd

Bounty hunter
671 Inlägg
5 mars 2013
Trådstartare
funtar på köpa en MB w123 av någe slags bensin modell...finns ju 200,230 och en 250 me rak sexa...

vad är buu och vad är bää

har förstått att rosten är stora boven men maskinerna e odödliga....250 har hört någe om att kamaxeln går ned sej

vad drar dom olika motorerna blandad o landsväg...med manuell låda...

ös på me fakta wink

134 Inlägg
5 mars 2013
200e minst en liter hur du är kör...
Det är en otroligt svag och tråkig motor, och de större motorerna drar ännu mer. Ingen idé köpa en 230 då den bara drar mer utan förhöjd körglädje.
Förutom rostproblem så är det bra bilar, sköter man om drivlinan så håller den för evigt. P-bromsen är värdelös och måste renoveras inför varje besiktning, eller så har jag bara haft otur med mina. Helt klart värt det att köpa en diesel särskilt om du hittar en som är skattebefriad vilket nästan alla är numera. 240d går under litern, 300d tar nästan en liter men är sjukt mycket skönare än en bensin, en turbo på den och den går som en dröm jämte bensinmotorerna.

Sån har jag iaf upplevt motorerna jag haft. Tyvärr är det svårt att få tag i en 5vxl låda men det gör en jäkla skillnad, dessa hittar man tyvärr nästan bara på 230 motorerna... Jag hade en med 300 turbodiesel 4vxl låda och klump från en en äldre w126, tror det var 2,82 utväxling på den. Perfekt på landsväg man låg lätt och marserade i 130 utan att varva motorn.
Senast redigerat av Jensa_B (5 mars 2013)

Bounty hunter
671 Inlägg
6 mars 2013
Trådstartare
kan man byta tilll 5vxl låda ifrån tex w124? passar några delar mellan dom olika sorterna?

Sök