Hej, en korkad fråga.. om man har en bil som väger 1500 kg och har 400 hk Går det "Drifta" på bana då eller är det för lite kräm i grejerna? vet ju att det spelar stor roll på däck å underlag å annat men tänkte rent allmänt
jag ska turbo ladda min E34 med m50 B25 nu nästa månad och med en ordenklig diff eller svets diff ska det nog släppa loss ganska så lätt med dryga 400 + -
okej jo jag ska testa men är nyfiken hade en 940 turbo. med, koppling sachs tryckplatta å stum 6 puckad sinter och dryga 200 hk och den gick det åka med på 3an om man kopplade upp den så rent så men man vet ju aldrig
A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
6 mars 2013
#6
Med 400hk så behöver du nog knappast oroa dig. Visst, du kommer nog inte kunna slänga i fyrans växel i 150 blås och hoppas på fortsatt hjulspinn men det kommer gå utan problem! Äre E28an med en Eaton M112 så kommer du ju ha fint vrid i maskineriet så du behöver knappast oroa dig
Är den säsongen för att hitta BMW i dikeskanten, är väl naturintresserade, tussilagoedition?
Till ämnet: det bör räcka, beroende på grepp osv som du redan är medveten om.
ja det börja blomma nu tänkte mera på om man skulle ladda på lite mera när man ändå är igång. tanken är att köra med special chip i början å senare skaffa ett nira eller vems och smiddbotten