2991
Sök

Större tubro på t5.

Non stop driving
402 Inlägg
15 februari 2013
Trådstartare
#21
Xuri skrev:
Link_696 skrev:
Xuri skrev:

så du menar att de är landet som avgör kvaliten på grejerna ?

handlar du från rätt fabrik så...

Diverse större turbotillverkar tillverkar sina saker där de är billigast, dvs i asien....
å bara för dom är tillverkade i kina eller så behöver de inte vara kopior.
de är en sak om de inte är samma fabrik som tillverkar mitsubishis turbo, då är de en kopia.
men de finns inte så många tillverkare av turbos eller diverse andra bildelar.
dom bara sätter ett annat namn på aggregatet samt ett annat pris.

jag köpte en tb-58 å körde med, samma som turbobanditen har.

för dom ca 1500kr jag gav för den sprillans nu var den helt super.
körde 800 mil med den innan en packning i den gick sönder å jag blev tvungen å renovera de.
Körde motorhaveri å sköt då packningarna i turbon.
gick loss på 445 kr för uppgraderingslager/renoveringskitt . å en kompis renoverade den åt mig utan å balansera den. inga problem.
körde sen  1000mil till med den innan jag sålde den för jag behövde större turbo.
läser man runt lite hittar man bra grejer till bra pris.

jag hade dessutom bättre effektkurva än en kompis med 19t...
om jag så fått byta turbo 4 gånger oftare än han med 19t aggregatet så hade jag fortfarande tyckt de varit värt pengarna...


vad du läst å sätt...... jag fick 7k i pris på volvo.
åk dit å fråga ? säg de ger du bra rabatt kan jag lika gärna köpa den här som på internet. då brukar dom vara lite medgörliga big_smile

ja det finns många som göra kina kopior. det är där av det blir dåligt. sen om man dessutom läser tex. vad turbobanditen säger om olika kina kopiar så blir man inte så sugen.
vart köpte du din turbo då? och är det samma storlek som 19t eller?
ja går det så bra som du säger så kanske det kan vara värt det. vad gav du för den då?
inte så kul att lägga över 7000 på en turbo. men känns som det är bäst kvalitet? med gjutning och sånt?
ja får jag en turbo på volvo för 7 så ger jag lätt 75 för samma fast uppgraderad.

De finns inte så många som gör kinakopior. men de finns många som beställer dom i olika kvalite.

Tro mig de är inte många fabriker runt om i världen som har varken cnc maskiner eller gjutgrejer för å görna turbinhjul/kompressorhjul i större serier till bra priser.
likadant med bromsar, finns väl 4-5 stora tillverkar i världen. biltema har inte nån egen fabrik...

tro fan företag som säljer kinakopior försöker framhäva sin kopia som bäst ?
för de är deras "utvecklade".... samma fabrik. dom har bara beställt en serie turbos med deras tänkta kvalite...

jag beställde min turbo från usa.  den är något större än 19t faktiskt.

19T har för liten avgasdel om du frågar mig, stryper i början å bromsar även sen när laddtrycket kommer.

Om du köper en uppgraderad turbo för 7500kr, så tro mig. de är en kinakopia fast som är riktigt uppmätt,  balanserad, kanske med nya lager, lite lätt svarvat kompressorhus/fixat avgashus samt nytt kompressorhjul.

du lär knappast få ett avgashus eller kompressorhus med mitsubishis märkning på....

det kan nog stämma som du säger då blir jag ju lite intresserad av vad det var du sökt på för att hitta din turbo.
och det du säger där med avgas delen för 19t stämmer ju när man läser runt.
beställade du från usa? ebay eller? eller någon företags sida? skulle gärna vilja veta. låter ju intressant.
du har ingen länk? smile

Non stop driving - kör tills bränslet är slut.

One Man Clan
4 287 Inlägg
15 februari 2013
#22
Link_696 skrev:
Xuri skrev:
Link_696 skrev:

ja det finns många som göra kina kopior. det är där av det blir dåligt. sen om man dessutom läser tex. vad turbobanditen säger om olika kina kopiar så blir man inte så sugen.
vart köpte du din turbo då? och är det samma storlek som 19t eller?
ja går det så bra som du säger så kanske det kan vara värt det. vad gav du för den då?
inte så kul att lägga över 7000 på en turbo. men känns som det är bäst kvalitet? med gjutning och sånt?
ja får jag en turbo på volvo för 7 så ger jag lätt 75 för samma fast uppgraderad.

De finns inte så många som gör kinakopior. men de finns många som beställer dom i olika kvalite.

Tro mig de är inte många fabriker runt om i världen som har varken cnc maskiner eller gjutgrejer för å görna turbinhjul/kompressorhjul i större serier till bra priser.
likadant med bromsar, finns väl 4-5 stora tillverkar i världen. biltema har inte nån egen fabrik...

tro fan företag som säljer kinakopior försöker framhäva sin kopia som bäst ?
för de är deras "utvecklade".... samma fabrik. dom har bara beställt en serie turbos med deras tänkta kvalite...

jag beställde min turbo från usa.  den är något större än 19t faktiskt.

19T har för liten avgasdel om du frågar mig, stryper i början å bromsar även sen när laddtrycket kommer.

Om du köper en uppgraderad turbo för 7500kr, så tro mig. de är en kinakopia fast som är riktigt uppmätt,  balanserad, kanske med nya lager, lite lätt svarvat kompressorhus/fixat avgashus samt nytt kompressorhjul.

du lär knappast få ett avgashus eller kompressorhus med mitsubishis märkning på....

det kan nog stämma som du säger då blir jag ju lite intresserad av vad det var du sökt på för att hitta din turbo.
och det du säger där med avgas delen för 19t stämmer ju när man läser runt.
beställade du från usa? ebay eller? eller någon företags sida? skulle gärna vilja veta. låter ju intressant.
du har ingen länk? smile

kolla på tex ssautochrome.com å deras turbokitt till bmw..

då får du både vettig intercooler + turbo. sen säljer du grenröret eller dom andra grejerna du får lite billigt till nån så har du fått turbon + intercoolern ännu billigare.
är med siliconslangar, bultar,oljeslangar,dumpventil å fan å hans moster... tror de var 30kg i de paketet jag fick.
jag betalade typ 150dollar i frakt för allt.

för ruggigt bra peng, å ja priset på sidan stämmer..

dom har mycke saker. å jag vet ingen som har beställt därifrån som fått en "dålig" kina turbo. alla har fungerat problemfritt med många timmars hård körning.


One Man Clan
4 287 Inlägg
15 februari 2013
#23
ssautochrome hade 19t kopia för 325 dollar + 75 dollar frakt = 2600kr... ska vi sätta pengar på att de är en sån "uppgraderad" som säljes för 7500 kr ?


Non stop driving
402 Inlägg
15 februari 2013
Trådstartare
#24
Xuri skrev:
Link_696 skrev:
Xuri skrev:

De finns inte så många som gör kinakopior. men de finns många som beställer dom i olika kvalite.

Tro mig de är inte många fabriker runt om i världen som har varken cnc maskiner eller gjutgrejer för å görna turbinhjul/kompressorhjul i större serier till bra priser.
likadant med bromsar, finns väl 4-5 stora tillverkar i världen. biltema har inte nån egen fabrik...

tro fan företag som säljer kinakopior försöker framhäva sin kopia som bäst ?
för de är deras "utvecklade".... samma fabrik. dom har bara beställt en serie turbos med deras tänkta kvalite...

jag beställde min turbo från usa.  den är något större än 19t faktiskt.

19T har för liten avgasdel om du frågar mig, stryper i början å bromsar även sen när laddtrycket kommer.

Om du köper en uppgraderad turbo för 7500kr, så tro mig. de är en kinakopia fast som är riktigt uppmätt,  balanserad, kanske med nya lager, lite lätt svarvat kompressorhus/fixat avgashus samt nytt kompressorhjul.

du lär knappast få ett avgashus eller kompressorhus med mitsubishis märkning på....

det kan nog stämma som du säger då blir jag ju lite intresserad av vad det var du sökt på för att hitta din turbo.
och det du säger där med avgas delen för 19t stämmer ju när man läser runt.
beställade du från usa? ebay eller? eller någon företags sida? skulle gärna vilja veta. låter ju intressant.
du har ingen länk? smile

kolla på tex ssautochrome.com å deras turbokitt till bmw..

då får du både vettig intercooler + turbo. sen säljer du grenröret eller dom andra grejerna du får lite billigt till nån så har du fått turbon + intercoolern ännu billigare.
är med siliconslangar, bultar,oljeslangar,dumpventil å fan å hans moster... tror de var 30kg i de paketet jag fick.
jag betalade typ 150dollar i frakt för allt.

för ruggigt bra peng, å ja priset på sidan stämmer..

dom har mycke saker. å jag vet ingen som har beställt därifrån som fått en "dålig" kina turbo. alla har fungerat problemfritt med många timmars hård körning.

stämmer det du säger är det ju nästan sjukt. så det paket för bmw turbikit som du skiver och jag tittat på är det den turbon du köpte eller? föressten vad för motor kör du?

Non stop driving - kör tills bränslet är slut.

One Man Clan
4 287 Inlägg
15 februari 2013
#25
Link_696 skrev:
Xuri skrev:
Link_696 skrev:

det kan nog stämma som du säger då blir jag ju lite intresserad av vad det var du sökt på för att hitta din turbo.
och det du säger där med avgas delen för 19t stämmer ju när man läser runt.
beställade du från usa? ebay eller? eller någon företags sida? skulle gärna vilja veta. låter ju intressant.
du har ingen länk? smile

kolla på tex ssautochrome.com å deras turbokitt till bmw..

då får du både vettig intercooler + turbo. sen säljer du grenröret eller dom andra grejerna du får lite billigt till nån så har du fått turbon + intercoolern ännu billigare.
är med siliconslangar, bultar,oljeslangar,dumpventil å fan å hans moster... tror de var 30kg i de paketet jag fick.
jag betalade typ 150dollar i frakt för allt.

för ruggigt bra peng, å ja priset på sidan stämmer..

dom har mycke saker. å jag vet ingen som har beställt därifrån som fått en "dålig" kina turbo. alla har fungerat problemfritt med många timmars hård körning.

stämmer det du säger är det ju nästan sjukt. så det paket för bmw turbikit som du skiver och jag tittat på är det den turbon du köpte eller? föressten vad för motor kör du?

Japp jag köpte de turbokittet å sålde av allt jag inte behövde ha.
Dock så är de fortfarande jävligt bra pris om man väljer å ha grenröret ståendes som prydnad i bokhyllan jämnfört med vad svenska firmor ska ha för samma grejer.

Jag körde på min gamla motor i 940in.

313 hk vid 1.4-1.5 bar typ 5500rpm å 440nm  vid ca 4300rpm.

bänkades till 246 hästar å 340nm vid 0.8 bar några år tidigare. rätt bra med lågt laddtryck.

kan ju tillägga att min stenåldersmotor behöver mycke laddtryck för att utveckla effekt, jämnfört med en vitmotor.


Non stop driving
402 Inlägg
16 februari 2013
Trådstartare
#26
Xuri skrev:
Link_696 skrev:
Xuri skrev:

kolla på tex ssautochrome.com å deras turbokitt till bmw..

då får du både vettig intercooler + turbo. sen säljer du grenröret eller dom andra grejerna du får lite billigt till nån så har du fått turbon + intercoolern ännu billigare.
är med siliconslangar, bultar,oljeslangar,dumpventil å fan å hans moster... tror de var 30kg i de paketet jag fick.
jag betalade typ 150dollar i frakt för allt.

för ruggigt bra peng, å ja priset på sidan stämmer..

dom har mycke saker. å jag vet ingen som har beställt därifrån som fått en "dålig" kina turbo. alla har fungerat problemfritt med många timmars hård körning.

stämmer det du säger är det ju nästan sjukt. så det paket för bmw turbikit som du skiver och jag tittat på är det den turbon du köpte eller? föressten vad för motor kör du?

Japp jag köpte de turbokittet å sålde av allt jag inte behövde ha.
Dock så är de fortfarande jävligt bra pris om man väljer å ha grenröret ståendes som prydnad i bokhyllan jämnfört med vad svenska firmor ska ha för samma grejer.

Jag körde på min gamla motor i 940in.

313 hk vid 1.4-1.5 bar typ 5500rpm å 440nm  vid ca 4300rpm.

bänkades till 246 hästar å 340nm vid 0.8 bar några år tidigare. rätt bra med lågt laddtryck.

kan ju tillägga att min stenåldersmotor behöver mycke laddtryck för att utveckla effekt, jämnfört med en vitmotor.

okej. då vet jag det. ja i sverige är det sjukt dyrt. köper man fårn utalndet så ber man firman sätta ett värde på 20 dollar på paketet. så det går igenom tullen. eller hur gjorde du?
så då passar den tubon bult on? hur stor är intercoolern då. sugen blir man ju!

Non stop driving - kör tills bränslet är slut.

One Man Clan
4 287 Inlägg
16 februari 2013
#27
Link_696 skrev:
Xuri skrev:
Link_696 skrev:

stämmer det du säger är det ju nästan sjukt. så det paket för bmw turbikit som du skiver och jag tittat på är det den turbon du köpte eller? föressten vad för motor kör du?

Japp jag köpte de turbokittet å sålde av allt jag inte behövde ha.
Dock så är de fortfarande jävligt bra pris om man väljer å ha grenröret ståendes som prydnad i bokhyllan jämnfört med vad svenska firmor ska ha för samma grejer.

Jag körde på min gamla motor i 940in.

313 hk vid 1.4-1.5 bar typ 5500rpm å 440nm  vid ca 4300rpm.

bänkades till 246 hästar å 340nm vid 0.8 bar några år tidigare. rätt bra med lågt laddtryck.

kan ju tillägga att min stenåldersmotor behöver mycke laddtryck för att utveckla effekt, jämnfört med en vitmotor.

okej. då vet jag det. ja i sverige är det sjukt dyrt. köper man fårn utalndet så ber man firman sätta ett värde på 20 dollar på paketet. så det går igenom tullen. eller hur gjorde du?
så då passar den tubon bult on? hur stor är intercoolern då. sugen blir man ju!

japp eller så skriver dom att de är commercial sample eller test-parts wink
tb-58an passar inte bolt on men lär inte vara några större problem å få på den. lite ny downpipe, nya oljerör.
ny luftslang osv.

deras kina 19t lär passa så när som på luftfilteranslutningen.
v-bands anslutning på saabarna, inte på volvo.
lär vara fort löst.


Non stop driving
402 Inlägg
16 februari 2013
Trådstartare
#28
Xuri skrev:
Link_696 skrev:
Xuri skrev:

Japp jag köpte de turbokittet å sålde av allt jag inte behövde ha.
Dock så är de fortfarande jävligt bra pris om man väljer å ha grenröret ståendes som prydnad i bokhyllan jämnfört med vad svenska firmor ska ha för samma grejer.

Jag körde på min gamla motor i 940in.

313 hk vid 1.4-1.5 bar typ 5500rpm å 440nm  vid ca 4300rpm.

bänkades till 246 hästar å 340nm vid 0.8 bar några år tidigare. rätt bra med lågt laddtryck.

kan ju tillägga att min stenåldersmotor behöver mycke laddtryck för att utveckla effekt, jämnfört med en vitmotor.

okej. då vet jag det. ja i sverige är det sjukt dyrt. köper man fårn utalndet så ber man firman sätta ett värde på 20 dollar på paketet. så det går igenom tullen. eller hur gjorde du?
så då passar den tubon bult on? hur stor är intercoolern då. sugen blir man ju!

japp eller så skriver dom att de är commercial sample eller test-parts wink
tb-58an passar inte bolt on men lär inte vara några större problem å få på den. lite ny downpipe, nya oljerör.
ny luftslang osv.

deras kina 19t lär passa så när som på luftfilteranslutningen.
v-bands anslutning på saabarna, inte på volvo.
lär vara fort löst.

jag köper ju hellre det paketet så man får en intercooler med. ja ny downpipe måste göras ändå. och ledningar och luftrör är inget farligt och lätt och göra. smile tänkte på hur den passar på grenröret.
så den är lite större än tb-58an då? och den höll fint för dig? fanns reveservdelar till den på deras sida med?
man vill ju ha en turbo som håller ett tag. smile ja cemmercial sampel kan man ju be dom skriva och värde 20 dollar.

Non stop driving - kör tills bränslet är slut.

Non stop driving
402 Inlägg
16 februari 2013
Trådstartare
#29
tänkte det. är inne på en 19t eller en tb-58 turbo från turbobanditen. håller dom turbo aggrigaten bra kvalitet?

Non stop driving - kör tills bränslet är slut.

Non stop driving
402 Inlägg
19 februari 2013
Trådstartare
#30
någon som kanske vill säga något om detta? http://www.airtune.se/product_info.php? … illet.html

Non stop driving - kör tills bränslet är slut.

Diesel ska man ha!
482 Inlägg
19 februari 2013
#31
Jag körde med Td-04 18T, 3" raka rör efter katalysator, chip, mappad, öppet luftfilter. Det hela slutade med 300 hk och 502nm vid 1,2 bars laddtryck på min förra 855 t5 -94

VW Passat Variant 4M DSG6 -13
Das Club www.vwpc.se
www.vwcs.se

Non stop driving
402 Inlägg
19 februari 2013
Trådstartare
#32
det låter ju inte fel. då borde kanske denna 19t bli bättre kanske? tänkte det står ju att det är en fabriksny turbo med billet kompressor. sen står det ju volvo på den men det vet man ju inte om det är något dom bara satt dit? men det är ju 7500 iaf.

Non stop driving - kör tills bränslet är slut.

Turbotekniker
54 Inlägg
9 mars 2013
#33
Om du köper en uppgraderad turbo för 7500kr, så tro mig. de är en kinakopia fast som är riktigt uppmätt,  balanserad, kanske med nya lager, lite lätt svarvat kompressorhus/fixat avgashus samt nytt kompressorhjul.

Hej.

Vill bara påpeka att de aggregat som det länkas till inte är kopior utan original precis som vi skrivit i beskrivningen.

19T med vanliga original hjulet kostar 6500kr ink moms

19T med Billet hjulet kostar 7500kr ink moms.

Med Billet hjulet så är ju inte turbon helt original längre eftersom det hjulet inte tillverkas av Mitsubishi men alla andra delar lämnar vi orörda.

Priserna gäller "tills vidare" och så får vi se hur länge. Dock så är de slut i lager nu. Vi väntar på nya men kan nog ta ett tag till innan de kommer.

Airtune Turbo AB. Turborenovering, Utbytesturbo & support.


Sök