4374
Sök

Missljud Kicker CVR 12"

Bas älskare
716 Inlägg
11 mars 2013
Trådstartare
Tjena, Har problem med ett missljud i min kicker cvr 12a.

Lämnade in basen för någon vecka sen på bra ljud i bil här i norrköping, dom visste inte vad det var, ena killen skärde bort kicker loggan och kollade om det var spolen som gick hela vägen upp i kåpan och att den hade släppt, men de var tydligen inte det.
Någon som vet vad det kan vara? Lite trist o sitta o åka runt utan baslåda tongue

Här är en video på hur den låter

http://www.garaget.org/video/134096

451 Inlägg
11 mars 2013
VolvoXet skrev:
(...)  skärde bort kicker loggan och kollade om det var spolen (...)

Kan du lägga mellanlägg mellan magnetgapet och spolen från hålet där logotypen var?

Ta då loss hela membranet och spindeln från magneten och undersök grundligt.

Skär sedan lite till runt loggan och se till att centrera spolen ordentligt innan du limmar tillbaka.

Edit: Ta och kolla igenom mina bilder på fusklagningen av en L5'a jag gjorde för tre år sedan. Fungerar fortfarande felfritt.
Senast redigerat av Rigan (11 mars 2013)

Bas älskare
716 Inlägg
11 mars 2013
Trådstartare
Rigan skrev:
VolvoXet skrev:
(...)  skärde bort kicker loggan och kollade om det var spolen (...)

Kan du lägga mellanlägg mellan magnetgapet och spolen från hålet där logotypen var?

Ta då loss hela membranet och spindeln från magneten och undersök grundligt.

Skär sedan lite till runt loggan och se till att centrera spolen ordentligt innan du limmar tillbaka.

Edit: Ta och kolla igenom mina bilder på fusklagningen av en L5'a jag gjorde för tre år sedan. Fungerar fortfarande felfritt.

Inte jag som skär i den, Dom på Bra ljud i bil har den där nere för att undersöka.

Sök