4586
Sök

Pris för dellackering, billigt eller dyrt? (lackerare hit ;))

FYM racing.
122 Inlägg
11 mars 2013
Trådstartare
#21
Railow skrev:
Mr-Ekvall skrev:
Railow skrev:
Har för mig att vi tar 4000:- för huv och 1200:- för stötfångare och strax under 1000lappen för dörr och framskärm,detta är då vitt. Så cirka 8.400:- Detta är på ett ungefär...

Så leta vidare tycker jag,lycka till ! smile

Ha'de

Okej då ska jag kolla vidare smile
Tror du att man tjänar på att köpa färg själv å spruta insidorna på de utbytta delarna så de bara e å dra på lager på utsidan för en lackerare? Eller tror du dom kan bli griniga då?

Hehe,det är nog mest upp till dig hur du vill slutresultatet ska bli smile Tex dra svart sprayburk på insidan av huven,bara för att det ska bli en annan färg funkar ju. Som sagt,helt upp till dig smile

Ha'de

Hehe jo sant.
Men menade att köpa den riktiga färgen som bilen har och lacka med riktig spruta själv.  och låta ett proffs ta utsidan wink

FYM racing.

We All Have A Story To Tell
269 Inlägg
11 mars 2013
#22
Mr-Ekvall skrev:
Railow skrev:
Mr-Ekvall skrev:

Okej då ska jag kolla vidare smile
Tror du att man tjänar på att köpa färg själv å spruta insidorna på de utbytta delarna så de bara e å dra på lager på utsidan för en lackerare? Eller tror du dom kan bli griniga då?

Hehe,det är nog mest upp till dig hur du vill slutresultatet ska bli smile Tex dra svart sprayburk på insidan av huven,bara för att det ska bli en annan färg funkar ju. Som sagt,helt upp till dig smile

Ha'de

Hehe jo sant.
Men menade att köpa den riktiga färgen som bilen har och lacka med riktig spruta själv.  och låta ett proffs ta utsidan wink

Isåfall skulle jag nog låta lackeraren dra insidan också smile Däremot kan du ju slipa grejerna själv så blir det ju billigare. Gå bara in och fråga om du får köpa slip papper hos någon lackerare..Så är det bara för lackeraren att blåsa på färgen istället för att han gör förarbetet. Och om du gör det riktigt,som lackeraren rekomenderar att du ska göra,kan det faktiskt bli bra smile

Ha'de

*Never Say Never
*Believe
*Dream
*Inspire

1 168 Inlägg
11 mars 2013
#23
Railow skrev:
Mr-Ekvall skrev:
Railow skrev:

Hehe,det är nog mest upp till dig hur du vill slutresultatet ska bli smile Tex dra svart sprayburk på insidan av huven,bara för att det ska bli en annan färg funkar ju. Som sagt,helt upp till dig smile

Ha'de

Hehe jo sant.
Men menade att köpa den riktiga färgen som bilen har och lacka med riktig spruta själv.  och låta ett proffs ta utsidan wink

Isåfall skulle jag nog låta lackeraren dra insidan också smile Däremot kan du ju slipa grejerna själv så blir det ju billigare. Gå bara in och fråga om du får köpa slip papper hos någon lackerare..Så är det bara för lackeraren att blåsa på färgen istället för att han gör förarbetet. Och om du gör det riktigt,som lackeraren rekomenderar att du ska göra,kan det faktiskt bli bra smile

Ha'de

Säger tvärtom, att måla skiten själv på insidan är riktigt tidssparande för lackeraren.

Och att göra förararbetet själv, om man inte vet något om det så lär det bli massa genomslipningar överallt, och ev jävligt dåligt resultat. vad e bilen för färg? För är bilen nån färg med mycket effekt är det svårt att få färgen och stämma ibland. och då vill man gärna ha det sista som möter den nya prylen i väldigt fint slipat, så man slipper lägga färg där. (Typ förardörr mot bakdörr, då vill man ha bakkant på förardörr i orört skick så man kan göra lämna det i befintlig kulör för inte få skarpa färgnyanser)

Det är ju en del och tänka på när man slipar, ska du lacka hela bakskärmen tills a-stolpen eller ska det göras en utsprutning osv. Dörringångar och dörrar, rost mm.

Måla insidan själv, så får du ner kostnaden en bit!


We All Have A Story To Tell
269 Inlägg
11 mars 2013
#24
Nu har du lita olika altenativ smile Så lättast är att snacka med en lackerare och försöka komma överens vad du kan göra för att få ner kostnaderna en del iallafall smile

Lycka till med letningen smile

Ha'de

*Never Say Never
*Believe
*Dream
*Inspire

FYM racing.
122 Inlägg
11 mars 2013
Trådstartare
#25
jimmzzan skrev:
Railow skrev:
Mr-Ekvall skrev:
Hehe jo sant.
Men menade att köpa den riktiga färgen som bilen har och lacka med riktig spruta själv.  och låta ett proffs ta utsidan wink

Isåfall skulle jag nog låta lackeraren dra insidan också smile Däremot kan du ju slipa grejerna själv så blir det ju billigare. Gå bara in och fråga om du får köpa slip papper hos någon lackerare..Så är det bara för lackeraren att blåsa på färgen istället för att han gör förarbetet. Och om du gör det riktigt,som lackeraren rekomenderar att du ska göra,kan det faktiskt bli bra smile

Ha'de

Säger tvärtom, att måla skiten själv på insidan är riktigt tidssparande för lackeraren.

Och att göra förararbetet själv, om man inte vet något om det så lär det bli massa genomslipningar överallt, och ev jävligt dåligt resultat. vad e bilen för färg? För är bilen nån färg med mycket effekt är det svårt att få färgen och stämma ibland. och då vill man gärna ha det sista som möter den nya prylen i väldigt fint slipat, så man slipper lägga färg där. (Typ förardörr mot bakdörr, då vill man ha bakkant på förardörr i orört skick så man kan göra lämna det i befintlig kulör för inte få skarpa färgnyanser)

Det är ju en del och tänka på när man slipar, ska du lacka hela bakskärmen tills a-stolpen eller ska det göras en utsprutning osv. Dörringångar och dörrar, rost mm.

Måla insidan själv, så får du ner kostnaden en bit!

Jo de e så jag också tänker, jag kan lixom lacka med spruta å har lackat båten osv själv. men vill att utsidan ska bli 100%

Enklast...  så här ser den ut å ska lackas...
https://www1.garaget.org/gallery/images/104/103033/103033-0b86b50c70fb5226fa21412a223afca6.jpg

Dom färgerna är det.

FYM racing.

1 168 Inlägg
11 mars 2013
#26
Demontera allt som behövs inför lack, tvätta allt noggrant, insida som utsida, kan tvätta med slipduk på det som ska lackas. Duka av insidan av huven, brukar finnas rost vid grillen, isåfall slipa och blästar och pensla grundfärg i stora mängder. sen är de bara spruta huven på insidan, ska ju inte va nån klarlack där så bara slänga på färg med härdare.
Sen monterar du huven, och har skärmar, stötfångare löst. så lackas sidan och huven samtidigt, och resten i en annan omgång. Demontera allt i stötfångare med, lister o clips o galler. Någon rost på insidan av skärmar? fixa innan!

Jag tycker iaf inte att 9500 är dyrt, för det arbetet! Men din org. huv, är det inte vettigare och använda den? om den inte är rostig som skam, det är ju bara utsidan som behöver snyggas till isf. Vad för fel på skärmar? och stötfångare? :p


FYM racing.
122 Inlägg
11 mars 2013
Trådstartare
#27
jimmzzan skrev:
Demontera allt som behövs inför lack, tvätta allt noggrant, insida som utsida, kan tvätta med slipduk på det som ska lackas. Duka av insidan av huven, brukar finnas rost vid grillen, isåfall slipa och blästar och pensla grundfärg i stora mängder. sen är de bara spruta huven på insidan, ska ju inte va nån klarlack där så bara slänga på färg med härdare.
Sen monterar du huven, och har skärmar, stötfångare löst. så lackas sidan och huven samtidigt, och resten i en annan omgång. Demontera allt i stötfångare med, lister o clips o galler. Någon rost på insidan av skärmar? fixa innan!

Jag tycker iaf inte att 9500 är dyrt, för det arbetet! Men din org. huv, är det inte vettigare och använda den? om den inte är rostig som skam, det är ju bara utsidan som behöver snyggas till isf. Vad för fel på skärmar? och stötfångare? :p

Jo ja de är väll så:P

okej kanske är vettiga pengar då.

Org huven e lite intryckt i delen där njurana ska sitta så den går inte å använda.
Det va en buckla på skärmen. (bara ena som är bytt)
Framkjolen va sprucken sen tidigare ägare:)

FYM racing.

1 168 Inlägg
11 mars 2013
#28
Mr-Ekvall skrev:
jimmzzan skrev:
Demontera allt som behövs inför lack, tvätta allt noggrant, insida som utsida, kan tvätta med slipduk på det som ska lackas. Duka av insidan av huven, brukar finnas rost vid grillen, isåfall slipa och blästar och pensla grundfärg i stora mängder. sen är de bara spruta huven på insidan, ska ju inte va nån klarlack där så bara slänga på färg med härdare.
Sen monterar du huven, och har skärmar, stötfångare löst. så lackas sidan och huven samtidigt, och resten i en annan omgång. Demontera allt i stötfångare med, lister o clips o galler. Någon rost på insidan av skärmar? fixa innan!

Jag tycker iaf inte att 9500 är dyrt, för det arbetet! Men din org. huv, är det inte vettigare och använda den? om den inte är rostig som skam, det är ju bara utsidan som behöver snyggas till isf. Vad för fel på skärmar? och stötfångare? :p

Jo ja de är väll så:P

okej kanske är vettiga pengar då.

Org huven e lite intryckt i delen där njurana ska sitta så den går inte å använda.
Det va en buckla på skärmen. (bara ena som är bytt)
Framkjolen va sprucken sen tidigare ägare:)

Okej, vet inte om de e nån skillnad på skärm o huv till en alpina men stöten e väl de, så kasta inte den. går ju och laga smile

Jo, är dyra matrialkostnader, och blir ett par timmar i arbete. vem jobbar för gå jämnt ut!


FYM racing.
122 Inlägg
11 mars 2013
Trådstartare
#29
Nej det är samma smile
Å dom här delarna e ifrån en m5 så de e toppskick smile

Nejdå fronten sparas smile

Hehe jo de e sant just därför jag funderar på å dra de invändiga själv å lämna bort de som går "fort" smile

FYM racing.


Sök