2390
Sök

Originalljud Volvo 850/s70 glt bra?

21 Inlägg
14 mars 2013
Trådstartare
#1
Hej!
Undrar hur ljudet är i Volvo 850/270 glt är original. Enligt vad jag hört är det bra, men enligt andra är det ren skit. Detta beror ju givetvis på vad man är van vid och många av de som jag hört säga att det är skit är bilbyggare som bygger allt sitt ljud själva, så det vore intressant att höra från lite fler. Förväntar mig givetvis inget kanonljud, men hur bra är det på en skala 0-10 där 0=ren skit och 10=kanonljud ?

MVH:)


Large Cap
1 816 Inlägg
14 mars 2013
#2
En 5-6:a, något sånt smile

Fotograf
1 319 Inlägg
14 mars 2013
#3
original hade inte mkt att komma med i mina öron.

Fotograf.
vårdad bil är bra bil

120 Inlägg
14 mars 2013
#4
det är en säker 1a!! O du tar en plastspann och sätter den över huvudet samtidigt som du tar en klockradio som du rattar in Rix Fm allra mest sönderspekade låt på och lyssnar på detta inne i spannen. Där har du en väldigt bra jämförelse hur systemen låter i dessa bilar

//piwe

Forummoderator
26 308 Inlägg
14 mars 2013
#5
Piwe skrev:
det är en säker 1a!! O du tar en plastspann och sätter den över huvudet samtidigt som du tar en klockradio som du rattar in Rix Fm allra mest sönderspekade låt på och lyssnar på detta inne i spannen. Där har du en väldigt bra jämförelse hur systemen låter i dessa bilar

//piwe

..eller inte.
Är originalhögtalare i min V70, och satt någon uråldrig cd-spelare i den vid köpet. Lät faktiskt helt okej.
Originalhögtalarna sitter fortfarande kvar även om HU:n är utbytt.

Edit: Och tvivlar på att den uråldriga spelaren var sämre än en originalspelare.
Självklart är dock smaken som baken - delad.
Senast redigerat av Mack (14 mars 2013)

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.


Sök