4212
Sök

Fått upp felkoder på min volvo v40 2.0T -98 som jag skulle behöva hjälp med

12 Inlägg
15 mars 2013
Trådstartare
tja har felsökt bilen nu då den inte startar och fick upp felkoderna p0102 , p0113 ,p0444 någon som vet vad dessa är och som skulle kunna förklara mer beskrivligt hur man kollar dessa koder, kan även tillläga att jag inte får upp något bränsle tryck i bilen har bytt soppa pump och filter nu men ingen skilland nån som vet va de kan vara också?

tack på förhand

450 Inlägg
15 mars 2013
P0102    Luftmassamätare/luftmängdmätare - låg insignal    Ledningar kortslutna till stomme, luftmassamätare/luftmängdmätare, motorstyrdon

P0113    Temperaturgivare för insugsluft - hög insignal    Kretsbrott/kortslutning till plus, stomledning defekt, temperaturgivare för insugsluft, motorstyrdon

P0444    Kolfiltrets evakueringsventil i sluten tankventilation -avbrott    Kretsbrott, evakueringsventil i sluten tankventilation, motorstyrdon

12 Inlägg
15 mars 2013
Trådstartare
Henrik-N skrev:
P0102    Luftmassamätare/luftmängdmätare - låg insignal    Ledningar kortslutna till stomme, luftmassamätare/luftmängdmätare, motorstyrdon

P0113    Temperaturgivare för insugsluft - hög insignal    Kretsbrott/kortslutning till plus, stomledning defekt, temperaturgivare för insugsluft, motorstyrdon

P0444    Kolfiltrets evakueringsventil i sluten tankventilation -avbrott    Kretsbrott, evakueringsventil i sluten tankventilation, motorstyrdon

jo så långt ha ja okså kommit men hur mer exakt ska man kolla dessa fel? smile

450 Inlägg
15 mars 2013
jag hade felkod p0101 på min v70 2006a för 2 veckor sen när jag bytte till en evelates ams box, jag plockade bort allt gjorde rent, blåste rent med tryckluft, raderade koden innan jag plockade bort, tog bort säkringen för ecu och därmed nollade adaptionen under tiden allt plockades bort, la några lager vulktejp runt lmm vid anslutningen mot turbon (eventuellt läckage). nu efter 2 veckor har den fortfarande inte tänt. gjorde även rent med sprit på kontakten på lmm.en.

det kanske hjälper dig i vissa funderingar. har du bytt något ?

Sök