3785
Sök

Dörrhandtag audi a4 b5

vorsprung durch technik
277 Inlägg
13 juli 2012
Trådstartare
Hej,
Har precis fått min bil lackerad och nu ska jag montera ihop den igen. Allt har gått bra förutom en sak. Och det är dörrhandtagen till passagerar och förar sidan, jag har satt i lås mekanismen  och handtagen innifrån och "plåten" från utsidan. Sedan spänt den enda skruven som finns, sitter mot karossen på insidan och spänner direkt mot plåten som sitter på utsidan. Men nu är det så att handtaget glappar när jag ska öppna dörren. Har letat efter sprängskisser över hur det ska se ut men inte hittat något. Så nu undrar jag om någon har en guide eller bilder på hur detta ska sitta ihop. Bilen är en audi a4 b5 98. Tack på förhand.

64 Inlägg
16 mars 2013
tja httade du något för jag har precis likadant problem nu mvh smile

63 Inlägg
16 mars 2013
då är vi 4 smile

Rösta gärna!

Avstängd
10 388 Inlägg
16 mars 2013
Vad är det som glappar/felar?

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

vorsprung durch technik
277 Inlägg
16 mars 2013
Trådstartare
Man använder bara plåtbiten som ska sitta in insidan. Sätter den i rätt läge och spänner den. Vilket gör att handtaget dras in mot dörren.

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
16 mars 2013
men bökigt att få den på rätt plats (min ligger i handskfacket och väntar på ork att sätta dit den)

vorsprung durch technik
277 Inlägg
16 mars 2013
Trådstartare
sir_daniel skrev:
men bökigt att få den på rätt plats (min ligger i handskfacket och väntar på ork att sätta dit den)

Jo det håller jag absolut med om, men när man väl kan det går det snabbt.

64 Inlägg
17 mars 2013
Soderholm skrev:
sir_daniel skrev:

Jo det håller jag absolut med om, men när man väl kan det går det snabbt.

ja det var ett jävla liv med det idag jag lossade allt så jag hade det i handen sen så kollade jag exakt hur det skulle sitta när jag hade det löst och sen satte jag tillbaka handaget och visste vilken vinkel jag skulle ha den låsgrejen och sen vart det enkelt blev äntligen klar med den idag vilken jag aldrig vill göra om smile

Sök