3635
Sök

6x9or i hatthyllan

Snickare
69 Inlägg
8 april 2007
Trådstartare
Behöver man silikona/täta runt 6x9orna i hatthyllan?

Vad är bäst att andvända isf?

Kom gärna med andra tips om 6x9or / högtalare i hatthyllan.

Hellre bortkommen och omkörd än omkommen och bortkörd.

7 Inlägg
8 april 2007
man ska ju försöka få så tätt som möjligt

Volvo såklart...

SSS -12
3 217 Inlägg
8 april 2007
Jag skulle faktiskt undvika att sätta 6x9" i hatthyllan, då du måste köpa ny när du ångrat dig... Vilket brukar vara mer av en tidsfråga!

Satsa på att köpa vettiga högtalare till dörrarna istället!

Men om du ändå ska ha det tätt så använd mallen eller mät ut 6x9" i hatthyllan som du skär efter, sen så justerar du efter det!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Darth Vader
1 644 Inlägg
8 april 2007
Eller så gör du en ny hatthylla, av en byggplyfa, sågar ut 2 snygga hål och sågar till den så att den sitter snyggt i skuffen och klär den med nåt som passar bilen. låter fattigt men jag testade och det blev skitbra, originalhyllen ligger numera undangömd,

Braaaaap?

41 Inlägg
8 april 2007
Eller så köper man bara en hatthylla från skroten och sätter högtalarna i den så förstör man inte orginal hatthyllan smile så kommer jag iallfall att göra

Smålänning
7 887 Inlägg
8 april 2007
6*9or i hatthyllan är väldigt underskattat. Köp en hatthylla på skroten, eller gör en själv, sen kan du, om dom inte är gjorda för "open air" eller stora lådor bygga dig en liten låda under varje, så får du sjysst bas också.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

542 Inlägg
9 april 2007
Byggde en själv för ett tag sedan, använde 20mm formaplyfa. Riktigt bra material att jobba
med, blev det kanon.
Jag sänkte ner 6x9orna och drog klädseln över så att dom inte syns utifrån.

Sök