4581
Sök

Däckslitage av lite lek?

3 Inlägg
1 april 2013
Trådstartare
Hej, förra sommaren så köpte jag sprillans nya sommardäck till min bmw 328, körde inte alls mycket med dom på. Lekte lite och sladdade litegrann, inte alls mycket. Kanske totalt 2-3 gånger, nu idag när jag satte på sommarhjulen så såg jag att vänsterbak var mycket mer nedslitet än dom andra 3, dom andra 3 ser iprincip sprillans nya ut, medan vänster back är rätt mycket mindre mönster på än resterande 3.

Slits däcken alltså så mycket bara man sladdar nångång? Trodde det krävdes rätt mycket lek för att det skulle märkas.

Antar att det bara är vänsterbak som slits då det är det som driver.

Nån som vet hur mycket sommardäck slits vid lite lek? Det är iallafall slut på lekstunderna om det slits såhär mycket!

Forummoderator
26 400 Inlägg
1 april 2013
Klart det sliter om man leker. Särskilt sommartid.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

3 Inlägg
1 april 2013
Trådstartare
Mack skrev:
Klart det sliter om man leker. Särskilt sommartid.

Givetvis, men så mycket? Det hade ju slitit rätt många millimeter på så lite lek, känns som det inte borde ha slitits så mycket.

1 772 Inlägg
1 april 2013
swedzi skrev:
Hej, förra sommaren så köpte jag sprillans nya sommardäck till min bmw 328, körde inte alls mycket med dom på. Lekte lite och sladdade litegrann, inte alls mycket. Kanske totalt 2-3 gånger, nu idag när jag satte på sommarhjulen så såg jag att vänsterbak var mycket mer nedslitet än dom andra 3, dom andra 3 ser iprincip sprillans nya ut, medan vänster back är rätt mycket mindre mönster på än resterande 3.

Slits däcken alltså så mycket bara man sladdar nångång? Trodde det krävdes rätt mycket lek för att det skulle märkas.

Nån som vet hur mycket sommardäck slits vid lite lek? Det är iallafall slut på lekstunderna om det slits såhär mycket!

http://cdn.memegenerator.net/instances/400x/32144033.jpg

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

3 Inlägg
1 april 2013
Trådstartare
nordstromj skrev:
swedzi skrev:

http://cdn.memegenerator.net/instances/ … 144033.jpg

Okej?

528 Inlägg
1 april 2013
Av egen erfarenhet så beror sådant slitage väldigt mycket på val av däck. Vissa däcksorter tål inte alls att sladda/"burna", medans en del dyrare sorter är lite bättre. Men utgångsläget är ju rätt självklart,  det sliter på däcken. 
Men för lite hårdare körning så tycker jag att det är väl värt tiden att läsa igenom råd och tips från andra och välja ett lite mer tåligare däck, även om det kostar mer.

515 Inlägg
1 april 2013
Kina däck som är hårda kan man i princip leka hur mycket som helst med, medans lite mjukare gummi slits snabbare än någonting annat, så skaffa hårda skit däck!!!

§9 Annonsering gäller även signaturen!

450 Inlägg
1 april 2013
vad är mycket och  vad är lite slitage, saker slits efter hur man använder det, rätt konstig tråd !

Grafisk Designer
220 Inlägg
1 april 2013
Att det bara är vänster bak har väl o göra med att den förmodligen inte diffade när du sladdade? Klart det sliter, bara genom att dra på gör att däcken slits ordentligt på torrt underlag... däck är förbrukningsmaterial smile

Emil Svensson
V70R -04
Grundare av
facebook.se/breakinnecksdaily

Sök