Som redan skrivet ser de ut att vara en b280f som kom 88 i 760in syns på insuget, äldre hade liggnade fyrkantiga limpor.
Det kan väl lika gärna vara en B280E? Eller finns det nå´n synlig skillnad på dessa som jag missat?
Och den motorn kom faktiskt i årsmodell 1987 (så det finns 760 med gamla fronten, fast "nya" motorn).
(I övrigt instämmer jag, en B280 är det med all sannolikhet)
//Brådhis
Olika insug på E & F, så det är det man får gå efter på denna bild. Dessutom sitter fördelaren framtill på denna, vill minnas att den sitter baktill på de äldre. Men det finns kanske ytterligare varianter, vad vet jag.
Som redan skrivet ser de ut att vara en b280f som kom 88 i 760in syns på insuget, äldre hade liggnade fyrkantiga limpor.
Det kan väl lika gärna vara en B280E? Eller finns det nå´n synlig skillnad på dessa som jag missat?
Och den motorn kom faktiskt i årsmodell 1987 (så det finns 760 med gamla fronten, fast "nya" motorn).
(I övrigt instämmer jag, en B280 är det med all sannolikhet)
//Brådhis
Olika insug på E & F, så det är det man får gå efter på denna bild. Dessutom sitter fördelaren framtill på denna, vill minnas att den sitter baktill på de äldre. Men det finns kanske ytterligare varianter, vad vet jag.
Att B28E har ett annat insug vet jag, men vad skiljer mellan B280E och B280F?
Jag har oxå för mig att fördelaren sitter annorlunda på B28E mot B280E/F så det kan helt klart stämma.
Är ju 13 år sedan jag sålde min 760 så man får gräva djupt i minnet...
//Brådhis
The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan... Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare): https://www.instagram.com/rov_sweden/