2784
Sök

VOLVO eller SAAB? Det är frågan. Skriv vad du tycker och motivera varför.

4 506 Inlägg
10 april 2007
Trådstartare
#1
Som rubriken lyder. Jag vill se folk argumentera om Varför det ena är bättre än det andra osv.

Det kan röra allt. Så som Rost,Styling,Design,Kvalite allt som har med bilarna att göra.

För mig är Valet själv klart. Volvo.
Vackra designer te.x Volvo P1900 Glasfiber kaross och Cab och ljuvliga former.
Kvalite (Innan Ford kom in i bilden.)
Skön kännsla bakom ratten.
Trimmvänligt.
Billigt att äga.
Finns i alla utföranden mer eller mindre.
R-Sport.
Kan vara en Värsting bil,Raggarbil,Familje bil. m,m m,m
Svenskt. (det är ju Saab ochså visserligen, även fasst man önskar annat)

Det var lite ur min lista. Nu är det bara att skriva på!
MVH Andreas Wall

Kan du andas kan du dö.

37 Inlägg
10 april 2007
#2
Volvo är det enda rätta,,, 240in är nästan odödlig

Kettunen
10 april 2007
#3
Volvo gör bland världens säkraste stolar. Saab´s stolar är inte bekväma att åka längre sträckor i.

Men sen har Saab ett + som inte volvo har. Jag personligen tycker att en saab te.x 9000 turbo går bättre än va en 850 turbo gör!

Volvo mycket snyggare design i cupen än vad ssab har med.
Men i karosseri äger saab!! 
Dagens volvo bilar tycker jag är grymt! FULA. BLÄÄ tongue Det är vissligen saab med men dom är lite lite lite finare iaf

4 506 Inlägg
10 april 2007
Trådstartare
#4
Jasså det tycker du:) ja.
Men om man kolla på en trimmad Saab 9000 T och en Volvo 850 T5R Så håller Volvos växelåda för mycket mer belastning än Saab. och jag tycker mig se en majoritet av Snabba Volvo bilar på Strippen gämfört med Saab.

Kan du andas kan du dö.

Volvo 164 E -74
1 Inlägg
10 april 2007
#5
Volvo 940 - Njaaa....
Volvo 164 - Thumb Up

SAAB ... haft många 9000 som jag varit 99% nöjd med. En del har dock rostat, AC lagt av , farthållare sisådär,bra när den funkat ...

SAAB- 9000 - snål, bekväm o bra komfort...
Volvo 940 - törstg och sämre komfort... men AC'n funkar.

164....no comments

9 108 Inlägg
11 april 2007
#6
Inget av dom, båda märkena är för vanliga häromkring.. Hade jag tvingats välja hade det blivit  SAAB för att dom är snyggare.. Möjligtvis en Volvo S90 för att den är RättWheelDrive.


Våga Vägra Volvo!
326 Inlägg
11 april 2007
#7
Volvo - Bra och bilar! Bakhjulsprätt!wink
Saab - Kan inte säga mycket utom att de äldre e tötta som fan! Framhjulsprätt:mad:

Vad sa du? Har Pappa betalat?

845 Inlägg
11 april 2007
#8
volvo = bakhjulsdrift håll bara grejor och  billiga grejor. saab = växllådsras,motor haveri..sånt man fått höra och ahr själven saab 9000cdsom jg kör en heldeloch den är int så kryoch då är de ändå mammas bil.och hon kör riktigt lungt..


3 714 Inlägg
11 april 2007
#9
skulle ja köpt volvo så är de nog en amazon,pv lr en 164 (bara för att jag renoverat en) som gäller även en 940 turbo skulle jag kunna tänka mig

skulle de blivit saab så skulle jag köpt en 99 för de e lite udda lr 9-5 för komfortens skull lr 900/9000  ja nackdelar är kassa vxllådor men ska man åka från punkt A till B så är 9-5 perfekt

saab driver i rätt ände iaf tkr jag

sen är det väl dom gamla saabarna som är lättskruvade (volvo med)

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

Moderator+
1 081 Inlägg
11 april 2007
#10
Nej och åter nej, detta blir bara pajkastning av och frågan har redan varit uppe flera gånger. Testa våran hemliga sökfuntion om du vill finna.

Låst

Vem jag?


Sök