3684
Sök

Volvo 850 Tappat kraft, ger ej full respons vid gaspådrag. HJÄLP !

64 Inlägg
17 april 2013
Trådstartare
Hej. Har ett problem med min 850T5R(finns på min garaget sida). Som jag tycker ger sämre tryck vid gaspådrag nu än innan vinter avställningen. Känns som jag har förlorat ca 50-70 hks. Den har lite svajig tomgång när jag stanna vid stopskylltar osv men bara ca 1-2 sek. Vad kan vara felet, vill ha lite bollar i luften.

nybytta tändstift, LMM(var problem med den innan också) olja och en vakumslang som hade hoppat av precis innan LMM:en.

Ju mer jag läser desto mer fel kan det tänkas vara, skulle behöver ej hjälp vad som låter mest logiskt det kan vara.

Bränslepump
Bränslefilter
lambdasond
Igentäppt katalysator
Hallgivare(?!)
eller någon annan givare(?!)

Dom idéerna är uppe just nu.

MVH Simon.

904 Inlägg
17 april 2013
Laddar den som den ska

AUTOTECH S60 power

94 Inlägg
18 april 2013
Kan svara på denna frågan ja den laddar som den ska men grejen är att bilen värkar orkeslös innan laddtrycket kommer inte samma gasrespons.

904 Inlägg
18 april 2013
Har du kännt på turbon wg har du kännt bakom slangen på den som går upp till tomgångs motorn å in i insuget

AUTOTECH S60 power

904 Inlägg
18 april 2013
Hur långt har den gått det ä kanse katten

AUTOTECH S60 power

64 Inlägg
18 april 2013
Trådstartare
Tog en tur till vaxjö och tbx då jag går i skola där, ca 12 mil fram o tbx. Lambdalampan tändes och felkod 2-3-2 i sockel A2 sattes. Så där hittade vi felet, fixa det och så om bilen går bättre smile Tack för hjälpen smile

904 Inlägg
18 april 2013
Va va det för fel då :-)

AUTOTECH S60 power

Sök