När jag googlar på moedellnumret får jag fram att det är 56mm kompressorinducer och 64mm exducer. Och vad jag hittat så är det ungefär i storleksklass som en HX35. Och en HX35 klarar ca 400-500hk vad jag hittat på google.
Men då är det ju även andra saker som spelar roll, som t.ex storleken på avgashuset och A/R-ratio.
Vilken budget har du för turbo-bygget?
Det räcker ju inte enbart med turbo utan behövs ju även ett bränslesystem som klarar av att leverera tillräckligt med soppa, ett turbogrenrör, oljematning och retur till turbon, tryckrör, intercooler m.m.
Bara 4st spridare som leverar tillräckligt med soppa för 400hk går på 1000kr+ för beggade och helt nya får man räkna med närmare 1000kr/st.
Vilken årsmodell är det på B230-motorn? Om det är den klena som fanns mellan 1984-1988 så är det inte rekommenderat att ta ut över 200hk, speciellt om man inte har stenkoll på alla parametrar och ett bra sprut med bra mapp.
Vad för Volvo-turbo har du tänkt laga? Jag tror då att chansen att kunna reparera en turbo av annat märke och eventuellt storlek är ytterst liten.
En reparationssats brukar gå på runt 500kr inkl frakt på ebay.co.uk, det gäller bara att hitta en till den turbon man har.
Senast redigerat av simlar (25 april 2013)