2892
Sök

Lackering

Snickare
60 Inlägg
11 april 2007
Trådstartare
Ska lackera om bilen själv och jag känner att jag skulle behöva några goda råd, nån som har nåt vettigt? smile

if you can't race it, style it!

Jag är en av dom, Busen på vägarna
277 Inlägg
11 april 2007
ska du göra det själv så tänk på att ha ett bra grundarbete! dåligt arbete syns direkt i lacken..ta en lätt arbetad färg som man inte behöver lägga på flera lager färg för att täcka.lätt å bli rinningar..

"If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white"

417 Inlägg
11 april 2007
Finns väl en hel del gamla trådar om detta redan??

Men i alla fall... Om du ska lacka hemma i garaget så..

-vattna golvet för att slippa onödigt damm

-försök att ha bra ventilation

-Använd en bra mask med kolfilter/dammfilter, helst friskluftsmask

-gör rent gamla lacken noga innan lack å fuska inte med förarbetet

-Var noga med hur du blandar bas/klarlack osv... står oftast på burkarna annars fråga där du köpt grejerna

-Håll avluftningstiderna

-Stressa ej, blir bara pannkaka då... wink

mvh/Jocke

Snickare
60 Inlägg
11 april 2007
Trådstartare
har stor och bra lokal med en bigass kompressor, har också grundlacken, färgen och klarlacken, jag vet hur noga det är med renhållningen/grundarbete osv tänkte mer på själva genomförandet nåt man kan tänka för att slippa rinningar och få ett bra och täckande lager, ska lacka i samma färg som den redan är

if you can't race it, style it!

study
772 Inlägg
12 april 2007
kan man lacka utomhus

DFFL
9 020 Inlägg
12 april 2007
moose46019 skrev:
kan man lacka utomhus

Ifall du inte vill ha en fin lack så kan du.
Eftersom att det lär ju blåsa på löv, sand och papper från mcdonalds och sånt som fastnar i lacken.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Rallykalle och kabeltattare
422 Inlägg
12 april 2007
Visst fan går det att lacka utomhus big_smile

Skaffa bara ett lagom stort partytält, och lägg byggplast i botten. Eller så kan du göra det när det regnar, ha ett lite större partytält då. Fördelen när det regnar är att flugjävlarna inte leker kemikaze angrepp mot din bil big_smile

Har lackat spoilers ute när det regnat så det går big_smile

Sök