2949
Sök

Slutsteg i mazda 6 ?

146 Inlägg
15 december 2009
Trådstartare
den med inbyggd remote finns de någe likande på något annat företag?

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
15 december 2009
Det tror jag nog att det gör men den där fungerar bra och kostar inte alltför mycket. Blekingebilradio hade en billigare variant förut som också fungerade helt okej men kostade betydligt mindre, vet dock inte varför dom slutade med den.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

1 224 Inlägg
15 december 2009
Ta och köp bilen om det är det enda du oroar dig för.
Resten kan jag hjälpa till med.
Har kopplat in både med bose och utan bose (min).
Har inte bytt panel men det ska inte vara någon fara, jag kör med original stereon och det spelar hur bra som helst!

Mvh!

i-vtec Do you?

1 224 Inlägg
15 december 2009
Jag använder mig av en omvandlare (hög till lågnivå). Kablarna är dragna från framhögtalarna i bilen ( Bakom mittkonsollen) och remoten har jag kopplat in på tändaren ( även den på mittkonsollen)
Resterande är ju bara att dra lågnivåkablar och ström bakåt som vanligt.
Strunta i att köpa en ny panel då knapparna på eftermarknadspanelen känns total fejk och det viktigaste, originalstereon spelar super bra.
Hoppas detta gav svar wink

i-vtec Do you?

3 Inlägg
5 maj 2013
Hej jag har köpt mig en Mazda 6 sedan en 03a, och jag undrar hur jag kan få bättre ljud utan att byta ut orginal sterion. går det att koppla baslåda och nya högtalare i den?

tacksam för svar //Dennis

667 Inlägg
5 maj 2013
Karlsson77 skrev:
Hej jag har köpt mig en Mazda 6 sedan en 03a, och jag undrar hur jag kan få bättre ljud utan att byta ut orginal sterion. går det att koppla baslåda och nya högtalare i den?

tacksam för svar //Dennis

Slängde i Brl värstingsystem med extra batteri och gaspro 12or bara en hög till lågnivå omvandlare, så behöver inte byta stereo, ganska bra original ljud i min men det är en 06a. Allting går men sen är frågan vad mycket tid man vill lägga ned.

3 Inlägg
5 maj 2013
okej, tid kan jag lägga ner hur mycket som helst bara jag får ett bra ljud i bilen, för jag tyckte ljudet i mazdan va som att jag spelade i en plåt hink ungefär, och jag gillar att ha mycket bas, men jag är inte sugen på att ta bort hela panelen och sätta i en ny sterio, jag vill helst använda orginalet, smile

667 Inlägg
5 maj 2013
Karlsson77 skrev:
okej, tid kan jag lägga ner hur mycket som helst bara jag får ett bra ljud i bilen, för jag tyckte ljudet i mazdan va som att jag spelade i en plåt hink ungefär, och jag gillar att ha mycket bas, men jag är inte sugen på att ta bort hela panelen och sätta i en ny sterio, jag vill helst använda orginalet, smile

Stereon behöver du inte ens demontera, Lågnivå omvandlaren i min tog vi signal ifrån dörrhögtalaren bak. Men tipsar dig om gaspro 12orna i Dblådan från Brl. Det spelar på riktigt bra.

3 Inlägg
5 maj 2013
okej, tack så mycket smile

Sök