2460
Sök

Avgasar rör

78 Inlägg
5 maj 2013
Trådstartare
har bytt avgasar rör från katten och bak på min volvo 855 årsm 97....men jag får vibrationer typ i katten på bilen och det finns inget att hänga fast den i...någon mer som haft detta problem och har tips på vad man kan göra...

gasar tills det rasar

253 Inlägg
5 maj 2013
Slår katten i någonstans eller hur menar du när det vibrerar ? Se till att dom upphägningarna som sitter vid första ljudämparen är spända. Du kan behöva ge pinnarna som sitter i gummit en kyss så det spänner avgasröret smile bytte avgasrör på min 850 igår. Då fick jag böja lite på dom pinnarna som sitter i gummit smile

244 -75 projekt med T5 !! Kom in i familjen du med !:-)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 14&p=1

78 Inlägg
5 maj 2013
Trådstartare
alla gummin sitter hårt som fan...bilen var tyst i ca 20 mil sedan så fort jag startar den så hör man att det vibrerar i röret...när jag kör på vägen så vibrerar det inte...

gasar tills det rasar

253 Inlägg
5 maj 2013
Har du kollat under så det är röret och inte något annat som sitter löst? Värmeplåt, rörklämmor eller dyl? smile

244 -75 projekt med T5 !! Kom in i familjen du med !:-)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 14&p=1

78 Inlägg
5 maj 2013
Trådstartare
ska kolla igen.....hör av mig...

gasar tills det rasar

Evildan
5 maj 2013
förlåt mig, kan inte låta bli i att se det humoristiska i
"när jag kör på vägen så vibrerar det inte..."
eftersom det är en Volvo och dessa inte sällan kallas traktor big_smile

Tips till TS efter liten tråkning:
lägg dig baktill och skaka på ändröret, då hör du ev om det slår i någonstans, starta (lägg dig inte rakt bakom då, vi vill ju inte ta livet av dig) och skaka igen, skramlar det inget då testa och gunga bilen lite upp och ned, kan ligga emot vid bakvagnen och ljud fortplantar sig lätt.

Men du kanske redan är säker på att det låter vid katten?

78 Inlägg
11 maj 2013
Trådstartare
nja,jag hittar inte vart ifrån ljudet kommer,men då den står stilla bilen p tom gång så låter det mer...varvar jag bilen så slutar det.....men ska kolla igen...

gasar tills det rasar

Sök