2429
Sök

S60 front på v70n

Saab 9-3 bioPOWER
463 Inlägg
9 augusti 2009
Trådstartare
Passar denna fronten min v7+ 02:a?

http://www.stylexperten.se/shop/product … s_id=45356

Mvh: Kennie

Here's my key
Philosophy
A freak like me
Just needs infinity

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
9 augusti 2009
De skulle ja kunna tro att den gör. men kan inte svara säkert smile tongue

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

Saab 9-3 bioPOWER
463 Inlägg
10 augusti 2009
Trådstartare
dom ser ju rätt lika ut framtill bilarna. Men lite drygt om man måste modda och ha sig.. vill ha en "plug & play" smile

Here's my key
Philosophy
A freak like me
Just needs infinity

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
10 augusti 2009
Kan inte svära på att dom passar har inte testat men infästningar å allt e likt så det borde gålyktorna e ju lika iaf skulle kunna skilja nått på bredden men jag tror inte det det ända jag kan komma på nu som skiljer e luftstyrningarn å dom kan ju inte va så svåra att modda alternativt montera dom från s60 på v70n

dimljusen e annorlunda me

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

70 Inlägg
11 augusti 2009
jag har testat det där och det krävs modifikationer, s60 original den är mer platt än en v70, v70 är lite rundare eller hur man ska uttrycka sig.
så det ser inte bra ut i profil det blir typ som att huven är en nerförsbacke sen kommer en uppförsbacke, som ett V kan man säga, svårt att förklara.
Plus det är samma strålkastare så jag trodde det inte skulle vara några problem.
MEN det var det, in mot grillen var jag tvungen att bygga på lite på höljet annars skulle det vara stans största springa. var mest iofs i överkant, där vid huv/strålis/hölje.
huvspringan var jag också tvungen att bygga lite på kanterna.
Annars passar det utmärkt.

Så nu vet du fakta av en som gjort det cool

5 Inlägg
13 maj 2013
De man får byta är balk och sen eventuellt kapa luft styrningen (den i mitten framför kylaren) så att själva grillen passar. V70 Balken gör att den inte kommer ända in och passformen blir inte 100% går säkert om man ljuger ihop det lite. Jag satte på S60 Stöt på min V70n  utan att byta balk och de blev en lite större glipa mellan strålkastarna och stötfångaren. ska fixa ny balk och sen borde de bli 100%. Dock syns det inte jätte mycket men vill man vara petig så tycker jag att man lägger ner den extra tiden.

Sök