Då jag "hittade" min OG 900 hade den stått på samma fläck (nästan som din) i 6 år -
så att bara starta upp den var inte att tänka på
(för min del iallafall)
Jag tog hem bilen tappade av all gammal olja -
lossade på ventilkåpan och hälde över ny fräch olja över kamaxlarna.
Av med tändstiften och i med lite ny olja i cylinderna,för att sedan dra motorn runt med hyllsa och spärrnyckel
På med ventilkåpan,i med nya stift,fyll på olja samt byta samtliga filter.
Sedan körde jag upp oljetrycket på startmotorn,då lampan slocknade kopplade jag på tändningen -
för att sedan be en bön och då starta upp tösen
Hoppade igång direkt som vore det dagen tidligare hon stängdes av
Efter att då ha kollat upp allt fungerade som typ
inget övertryck i kylsystemet,samt att kylfläkten hoppade igång och motorn gick som den skulle -
då var det bara att sätta igång och göra en "overhaulin" av tösen.
Idag rullar Kvartz på som om hon aldrig blev undangömd i den där fabriken