2466
Sök

Turbo konvertering BMW E36 325

Streetracer
15 Inlägg
13 april 2007
Trådstartare
#1
hallå är lite inne på att köpa en E36 325 undrar om det är svårt att Turbo konvertera dom samt vad behövs göras?? alla svar är bra förutom dom dåliga tongue hehe Ha det

Du må ha köpt din bil för en halv miljon vem bryr sig?? min morsa lagar endåså bättre mat än vad du gör

37 Inlägg
13 april 2007
#2
Du måste göra om insugnings grenröret så att de passar till turbon och hitta ett ställe att ta olja till turbon men de är säkert inte så svårt, sen så vet ja inte hur de blir med toppen... men de är bara lite kort va du måste göra,,, ja har aldrig jort de förr men ja tror att de är nått sånt..lyckatill

study
772 Inlägg
13 april 2007
#3
man borde ju kunna ha ett separat olje system för turbon. med någon elektrisk pump som pumpar runt det eller något.

1 004 Inlägg
13 april 2007
#4
moose46019 skrev:
man borde ju kunna ha ett separat olje system för turbon. med någon elektrisk pump som pumpar runt det eller något.

till vilken nytta?... varför inte göra en retur i tråget är nog minsta bekymret i sammanhanget...

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"

Skaune
13 april 2007
#5
Inercooler, slangar, styrbox, wastegate, måste ha ett grenrör där du kan montera turbon, o.s.v....

2 652 Inlägg
13 april 2007
#6
vad e de du vill veta då ? vad du behöver ?

oljetryck till turbo tar du från oljetryckskontakten bakom till oljefilter .
oljeretur i tråget .

sen behöver du grenrör \turbo avgas\spridare \sprut \mm

är ganska så trångt i motorutrymmet .

Skaune
13 april 2007
#7
Sen bör du oxåm ha i åtanke att du med stor sannolikhet inte kommer igenom hos SBP!

2 Inlägg
14 april 2007
#8
Men hallå.

Det finns faktiskt färdiga grejer att köpa,bara att bestämma sej för om man ska lyfta toppen eller ej.
Oljeförsörjning osv kommer färdigt,och funkar det i övriga världen skulle jag tro det funkar i lilla sverige med.

Sanningen är väl att 325 M50 b25 turbokonverterad lätt ger 400 hkr med en mls packning och arp bult,säljs av PPF i sverige.
Funkar med orginal komp och 0,5 bar i ladd tror jag,kör man detta räcker det även med en btr och lite budget turbo/grenrör.
Huvudsaken är att man kommer igång och får det att funka,sen kan man bygga under resans gång.

Som sagt,oavsett bil och konverteringar så finns ingen chans att besiktiga,INGA!!!

Lycka till!

Heavy Metal N' Horsepower
174 Inlägg
14 april 2007
#9
jag vill också...du kan ju läsa i forumen på ppf.com eller autopower. kanske att det finns nåt om trim på clube36 också.

Alla kan köra fort rakt fram...

Streetracer
15 Inlägg
15 april 2007
Trådstartare
#10
e36turbo skrev:
Men hallå.

Det finns faktiskt färdiga grejer att köpa,bara att bestämma sej för om man ska lyfta toppen eller ej.
Oljeförsörjning osv kommer färdigt,och funkar det i övriga världen skulle jag tro det funkar i lilla sverige med.

Sanningen är väl att 325 M50 b25 turbokonverterad lätt ger 400 hkr med en mls packning och arp bult,säljs av PPF i sverige.
Funkar med orginal komp och 0,5 bar i ladd tror jag,kör man detta räcker det även med en btr och lite budget turbo/grenrör.
Huvudsaken är att man kommer igång och får det att funka,sen kan man bygga under resans gång.

Som sagt,oavsett bil och konverteringar så finns ingen chans att besiktiga,INGA!!!

Lycka till!

okej tack för det då vet jag det hehe.. kommer nog bli bra med 400 hk men ja ska ju sedan upp till en 600 hk.. ingen som vet vad man ska gör då?

tack i förhand för hjälpen

Du må ha köpt din bil för en halv miljon vem bryr sig?? min morsa lagar endåså bättre mat än vad du gör


Sök