3417
Sök

Behöver råd ang. Opel Tigra.

3 Inlägg
11 april 2007
Trådstartare
Hej.
Kollat på en tigra -95. Vet ingenting om denna model. Någon som har några erfarenheter eller tips till mig? Positiv/negativ kritik på bilen? Har det någon större betydelse att det är första årsmodellen? Ska jag titta närmre på något speciellt?

Tack på förhand! smile

LicensSvetsare
280 Inlägg
12 april 2007
Kritik borde vara att det är otroligt ful!  Rätta mig om jag har fel....

Slår man yxan i båten får man ro som fan!

378 Inlägg
12 april 2007
Måste hålla med som inlägget innan.

Otroligt smaklös bil och nog svår få snygg.

Kollade på blocket lite nyss. Kan få mycket bättre bilar för ungefär samma peng smile

Inge kretik bara för det är Opel eller så.
Gillar bara ej bilen. Respekterar dom som gör det.

// KimpaaBooY

3 Inlägg
12 april 2007
Trådstartare
KimpaaBooY skrev:
Kollade på blocket lite nyss. Kan få mycket bättre bilar för ungefär samma peng smile

okok, förslag?

36 Inlägg
12 april 2007
har ägt en opel, inte en Tigra men ändå.. ALDRIG mer en opel. Smaken är som baken men jag tycker den är ful, original i alla fall.
Senast redigerat av Nicklasson (13 april 2007)

Det spelar ingen roll hur man trimmar en bil, sitter skit bakom ratten kan till och med en Saab dra vilket "vrålåk" som helst

455 Inlägg
12 april 2007
Är en kanonbil, tjejen har en. Billiga i inköp, billiga delar, billiga i drift. Kolla här: http://www.garaget.org/?car=8904

Bygger Opel Corsa B Turbo, åker Opel Vectra OPC samt tyskstukad Opel Combo, sladdar Toyota Soarer JZZ30
http://www.realcar.se/
Årets företag på GreenlightGalan 2012!

Körv
3 535 Inlägg
13 april 2007
Nu fråga han ju inte vad ni tycker om bilen. Utan vad han ska tänka på vid ev. köp och ägande.

Smaken är ju som baken - Skitig (och/eller delad)

wink Jag personligen tycker att han ska köpa bilen, den är söt helt enkelt.

Truckdriving Man

36 Inlägg
13 april 2007
decib3L skrev:
Nu fråga han ju inte vad ni tycker om bilen. Utan vad han ska tänka på vid ev. köp och ägande.

att tänka på: 1) opel rostar 2) läcker ofta olja

Det spelar ingen roll hur man trimmar en bil, sitter skit bakom ratten kan till och med en Saab dra vilket "vrålåk" som helst

3 Inlägg
13 april 2007
Trådstartare
*mkt snack om att opel rostar, men vad jag har läst i annonser så står det ofta att det inte finns någon, eller finns mkt lite rost.

*Läste någonstans att man måste byta kamremen ovanligt ofta på tigran? och att den hade något konstruktionsfel så kamremen gick av lättare än på andra bilar?

Någon som har något att säga om det? stämmer det eller är det fel?

Tack för råden! Dom behövs! Ang om bilen är snygg eller inte behöver ni inte komentera dock wink jag tycker den ser bra ut! tongue

1 798 Inlägg
13 april 2007
ja opels kamremmar ska ju bytas vid 6000mil de hade 12 innan men de gick av innan så de blir ju tex två gånger på en opel när jag bytt en gång på 850in. annars är nog tigra helt okej liten billig bil annars finns ju ford puma med rätt tuffa dem med

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

220 Inlägg
13 april 2007
Nicklasson skrev:
decib3L skrev:

När ska nötter som dig börja ta reda på fakta och skaffa sig en egen uppfattning? Är så jävla trött på allt skitsnack som folk vräker ur sig baraför att dom har "hört" det av någon.
Okej då att din opel läckte olja, skulle alla andra Oplar göra det med då? Kanske är dags att införa 15 års gräns på detta forumet..

36 Inlägg
15 april 2007
Necrodamus skrev:
Nicklasson skrev:
decib3L skrev:

När ska nötter som dig börja ta reda på fakta och skaffa sig en egen uppfattning? Är så jävla trött på allt skitsnack som folk vräker ur sig baraför att dom har "hört" det av någon.
Okej då att din opel läckte olja, skulle alla andra Oplar göra det med då? Kanske är dags att införa 15 års gräns på detta forumet..

Suck, snacka om testopeak i livet.. jag har inte sprungit på många oplar som inte läckolja,jag har haft en opel, det har funnits mängder av oplar i familjen genom alla år (fler än 15 jag lovar) har även nära kompisar som är bilmekaniker och alla säger vi samma sak Opel läcker, varierande mycket beroende på varje unikt fordon givetvis.

sen är det ju dumt att dela med sig av erfarenheter så du ska få som du vill, jag håller käft i stället. (Ps det var min egen uppfattning inte nått jag hört så vet inte riktigt vart du fick det  i från)
Senast redigerat av Nicklasson (15 april 2007)

DraMinBil.nu
1 016 Inlägg
15 april 2007
Nej nu är jag trött på det här!

alltid samma sak vart man än läser. folk som inte kan någonting och bara gnäller. Skaffe en egen uppfattning.

Tigran är en otroligt liten rolig "sportbil" till utseéndet, har en väldigt fin design mot andra bilar i samma klass.
Bilen är för övrigt ganska identisk med Opel Corsa på reservdelar etc = billig.

Klagomål är väll baksätet, men det är väll helt kass i en Mitsubishi 3000GT med, men vem gnäller på en "sportbil"? .

Rostar gör alla bilar. Även Volvo,Seat,Saab,Renault,Skoda,Ford,Peugeot med mera av årsmodell 1995. Det som avgör är endast hur bilen har blivigt behandlad av tidigare ägare.

Blev bara så jävla less på alla idiotiska inlägg. Så nu har jag fått vräka ur mig lite. Och dom som säger att Tigran är ful kan ju titta runt lite här. Exempel AstraMarkus Tigra.

Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B CLC Edition ( såld )
Vectra B ST2000 ( såld )

Muttley
15 april 2007
gnäller inte så gnäll inte på mig ni som nu gnäller..

min erfarenhet är rost i golv balkar och skärmar  på opel men de är ju en billig bil dock.

tigran är väl eftergångaren för calibran ?  och calibran gillar ju rost i golvet..

Sök