Hej!
Har problem med min Audi och är mycket osäker på vad jag ska göra.
Det hela började efter en motortvätt. Klantig nybörjare som jag var, täckte jag inte över känsliga delar vid motorn. Självklart uppstod det problem senare.
Bilen kördes först till jobbet, felfritt och fungerade som den skulle. Men när jag skulle köra hem så hackade/ryckte bilen kraftigt vid ett visst varvtal. Efter några provturer så började även motorlampan Blinka, men den blinkade bara några gånger och slocknade sedan. Vi konstaterade att den inte gick på alla cylindrar. Så för att driva ut fukt, som vi misstänkte skapade problemet, sprayade vi 5-56 vid alla kablar och körde sedan med lufttryck. Vi avslutade felsökningen med att kontrollera om det fanns fukt vid någon tändspole. 4st av 6 hade fukt på sig och vi blåste då rent med lufttryck. Bilen gick mycket bättre och hackade knappt. Vi kontrollerade tändspolarna igen och det hade återkommit mer fukt på nr 6. Blåste rent igen och bilen fungerade felfritt. Körde senare på kvällen till en polare och bilen blev ståendes några timmar. Senare när jag skulle åka hem, så lös motorlampan konstant. Testade starta om bilen flera gånger, men den lyser hela tiden.
Min första fråga är om jag törs köra hem bilen, ca 4-5km.
Och min andra är, vad kan vara orsak till att den plötsligt börjar lysa?
Audi A6 2,4L 2001, allt original.
Automatisk växellåda med triptronic.
Olja och filter bytt för 2veckor sen.
Mvh
"if you're good at something never do it for free"
- - - - - - - - - - - - - - - - -
"Audi - Way ahead"