2482
Sök

Volvo m47 växelåda nåt att ha till dragracing?

155 Inlägg
27 maj 2013
Trådstartare
#1
nämligen så att jag håller på och bygger en duett rod som ska gå på gatan och strippen

och det blir en trimmad b20 till den och behöver veta om m47 är nåt att ha

Forummoderator
26 362 Inlägg
27 maj 2013
#2
Kort sagt..nej.
Senast redigerat av Mack (27 maj 2013)

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

klabbarpan
3 041 Inlägg
27 maj 2013
#3
Nej en ren skitlåda. Däremot m46 håller bättre.


däcksparkare
1 046 Inlägg
27 maj 2013
#4
har du en liggandes så kör till det rasar men inget att lita på dock..

Motor utan turbo suger >.>

155 Inlägg
27 maj 2013
Trådstartare
#5
okey m45 lr m46 får det bli då men liken är att före dra?

klabbarpan
3 041 Inlägg
27 maj 2013
#6
M45 har jag inte enaning om. M46 har visat sig många gånger vara riktigt stryktålig. Givetvis håller den inte i en evighet.


Forummoderator
26 362 Inlägg
27 maj 2013
#7
jimmy_boy skrev:
okey m45 lr m46 får det bli då men liken är att före dra?

Någon får rätta mig om jag har fel nu i mitt påstående, men M45 har jag för mig brukar användas till rallybilar då den är stryktåligare och att rallybilar ändå inte använder så höga växlar.
Så, summa summarum så torde väl m45 vara en vettigare låda?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

klabbarpan
3 041 Inlägg
27 maj 2013
#8
Kan vara som du säger mack smile kan det måhända vara m45:an som har den långa ettan?


Forummoderator
26 362 Inlägg
27 maj 2013
#9
nixon89 skrev:
Kan vara som du säger mack smile kan det måhända vara m45:an som har den långa ettan?

Enda jag vet är att den är fyrpetad, så det är mycket möjligt.
Ska dock inte svära på det.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

28 Inlägg
27 maj 2013
#10
Ända skillnaden på m45 och m46 är att 46:an har overdrive, alltså bara något mer som kan krångla/ gå sönder. De är alltså bättre med en 45:a och styra utväxlingen med bakaxeln. Är du ute efter lång etta så ärm40 bra, den tål mer än man tror. Anledningen till att man alltid har m45 i rally/ rallycross är för att de finns så många olika dogbox satser till dem, då får du den utväxlingen du vill ha, plus rakskurna drev och så kan man sätta på en kulissrulle så är de bara att mata växlar och en sprängsäker låda för runt 25 000:- istället för en sellholm för uppemot 100 000:-

mercedes för de är bekvämt
volvo för att de är kul
jänkare för de är fest

155 Inlägg
27 maj 2013
Trådstartare
#11
kör med lammel diffad duett axel hört att det kommer varva för mycket med m45 lr nå sånt

Forummoderator
26 362 Inlägg
27 maj 2013
#12
jimmy_boy skrev:
kör med lammel diffad duett axel hört att det kommer varva för mycket med m45 lr nå sånt

I motorvägskörning, förmodligen ja.
Men nu var det ju inte motorvägskörning det var tal om..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

28 Inlägg
27 maj 2013
#13
Såg nu att du du skulle ha b20, då rekomderar jag m40, tror de är m40g eller m40f som har förstärkt ingående lager. Och åka med sinter och någon hårdare tryckplatta, räcker gott och väll till b20

mercedes för de är bekvämt
volvo för att de är kul
jänkare för de är fest

155 Inlägg
27 maj 2013
Trådstartare
#14
men nu är det så att jag har en m45 med tillhörande kåpa till b20 ligandes sen nån timme och tänkte nu att den får duga :-D


Sök