3402
Sök

öppet luftfilter på en bmw 520 E34. hur gör man?

58 Inlägg
30 januari 2007
Trådstartare
ska då sätta ett öppet luftfilter på en E34 men har stött på massa kontaker/kännare som sitter i luftburken. hur funkar detta?
tacksam om någon kan hjälpa mej genom att skicka nån skiss/länk eller bra förklaring=)

gasa tills de rasar. sen kommer problemen!

1 277 Inlägg
30 januari 2007
Jag var inte så seriös på min 525 E34. Jag tog bort hela burken och satte dit en gammal strumpa...lät gött som f-n, men jag råder dig till en seriösare lösning.

Om du går in på autopower.se och letar dig fram till forumet om 5-serien, så lär du få svar.

Tror dock att det är ganska enkelt. Du låter bara sladdarna vara för du sätter väl filtret efter dem?

178 Inlägg
1 februari 2007
jag slet loss min luftburk och sågade sönder den.. Sen satte jag dit ett sportluftfilter.. Den har inte hänt någonting för mej än!! Men vet inte om det fanns massa kännare och så på min..

157 Inlägg
17 april 2007
Själv fick jag ett luftfilter i födelsedags present men när jag satte dit det tänkte jag va fiffig och skita i burken och låta kablarna sitta kvar. Dock startade inte bilen efter det. Tillbaka till standard nu och den rullar på fint. Hur kommer man förbi de sensorer som sitter i burken?

Sök