2552
Sök

Hjälp med att få bort färg från min bil!

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
18 juni 2013
mb_pucken skrev:
tobzter skrev:
KJensen skrev:

Klart de är klarlack

Nej de är inte så klart .för tgul är en solid lack utan klarlack sök så får du svar.

Om ja inte mins fel så har även vag en del färger utan klarlack. Bla den gula som sitter på polo 6n1

japp, alla vw color concept är solida färger utan klarlack då de inte är metallic.

samma på volvo, blank gul/röd/svart/vit är utan klarlack på de äldre bilarna

486 Inlägg
3 173 Inlägg
18 juni 2013
de ja menade va att den svarta färgen kan ju ha bitit rätt bra när de inte är någon klarlack på din tgula..Men hoppas du får ordning på den synd att den ska försvinna för att några pantade idioter hade lust å ta den

486 Inlägg
18 juni 2013
Trådstartare
Den svarta färgen dom sprayat på flagar av iaf.

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
18 juni 2013
Om underarbetet är dåligt eller obefintligt så tycker jag färgen ska släppa ganska lätt.

Kommer nog ta lite tid att fixa men orginallacken kan nog återställas.

Hoppas på det bästa för dig, och att du får ut lite plåster på såren stålar av fb.

2slow

486 Inlägg
18 juni 2013
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/images/134/133208/133208-90def62c0dd139f79f6953690d4e8287_tn.jpg

Färgen släpper fint smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/134/133208/133208-013c18db3267dafd1bf66972b2b50501_tn.jpg

Forummoderator
26 361 Inlägg
18 juni 2013

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

486 Inlägg
18 juni 2013
Trådstartare

Jag tycker ju att de verkar lösa sig, hoppas volvia inte krånglar. Dom vill ju lösa in den. Inlösningsavdelningen skall höra av sig i veckan, ska se vad man kan komma överrens om eftersom den faktiskt inte behöver lackas om. Så då behöver det ju inte bl iså dyrt.

Forummoderator
26 361 Inlägg
18 juni 2013
KJensen skrev:

Jag tycker ju att de verkar lösa sig, hoppas volvia inte krånglar. Dom vill ju lösa in den. Inlösningsavdelningen skall höra av sig i veckan, ska se vad man kan komma överrens om eftersom den faktiskt inte behöver lackas om. Så då behöver det ju inte bl iså dyrt.

Verkar ju inte så. Vi får hoppas på att dom är medgörliga.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
18 juni 2013
KJensen skrev:

Dom behöver inte veta att lacken går att rädda. Säg att du vill ha kvar bilen och fixar det själv och att du hellre tar en fixar peng.

2slow

Lastmaskinförare/produktions arbetare
296 Inlägg
19 juni 2013
Fan vad skönt att färgen släpper så pass enkelt , och nu kan du ju inte låta försäkringsbolaget lösa in den smile

Det går redan för få T-gul på vägarna så denna får ej försvinna smile

Det blir som det blir!

Sök