tja jag har en saab 9000 2,3 L t 240 hk. men jag har turbo ras och jag ska köpa en ny. som är i från en saab 9.3 viggen. frågan är får jag mer HK och hur mycket kan jag ställa på turbon 2 bar?
Skillnaden på de olika turbosarna är inte så stor, se till att du har rätt GLT så är det nog rätt safe att köra och ditt styrsystem fixar resten, "ställa på turbon är inget man gör på en 9000 det fixar trionic till dig"
tja jag har en saab 9000 2,3 L t 240 hk. men jag har turbo ras och jag ska köpa en ny. som är i från en saab 9.3 viggen. frågan är får jag mer HK och hur mycket kan jag ställa på turbon 2 bar?
Den som du säger är från viggen är en vanlig TD04HL-15T som sitter på Aeron också och den turbon kommer inte passa på en 9000 sen så kommer den inte kunna ladda 2bar innan den rasar efter några meter.
Det är ganska mycket meck för att få dit en sådan snurra även om det går. Avgashuset måste portas, WG fäste måste byggas och luftslangen passar inte och inte vattenrören heller. Den gillar inte 2 bar......
En turbo är rund och inte lämpad att ställa saker på alls...
Laddtryck är av ondo, hitta effekten utan att göra dumheter med laddtrycket
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
9000 Aero hade ju TD04-turbo också om det nu är en sån du är ute efter. Med en sån monterad kan man köra ner Aerons trimmjukvara också, det skjuter på bra det också!