Du justerar på stången där de e gängat. ju längr ein du skruvar den ju mer laddtryck får du:)
okej, det var så, men då gäller det att inte skruva den så långt så att den trillar av
Men hur ska jag göra när jag justerar in det laddtrycket jag vill ha, kan jag göra det när den är ditt satt eller är det kört då?
Nej trilla av kan den inte göra för du ska ju skruva innåt. Du kan ju börja me å skruva in den ½-1 cm å montera på bilen å kolla va du har laddtryck sen hakar du bara loss pinnen från turbon å justerar igen å sen bara haka på den igen å ut å prova:d inte så svårt
Du justerar på stången där de e gängat. ju längr ein du skruvar den ju mer laddtryck får du:)
okej, det var så, men då gäller det att inte skruva den så långt så att den trillar av
Men hur ska jag göra när jag justerar in det laddtrycket jag vill ha, kan jag göra det när den är ditt satt eller är det kört då?
Nej trilla av kan den inte göra för du ska ju skruva innåt. Du kan ju börja me å skruva in den ½-1 cm å montera på bilen å kolla va du har laddtryck sen hakar du bara loss pinnen från turbon å justerar igen å sen bara haka på den igen å ut å prova:d inte så svårt
Fixar man enklast tryckklockan under elller ovanifrån?
Kanske kan förklara lite enkelt hur man lossar den gamla steg för steg lite lätt?
okej, det var så, men då gäller det att inte skruva den så långt så att den trillar av
Men hur ska jag göra när jag justerar in det laddtrycket jag vill ha, kan jag göra det när den är ditt satt eller är det kört då?
Nej trilla av kan den inte göra för du ska ju skruva innåt. Du kan ju börja me å skruva in den ½-1 cm å montera på bilen å kolla va du har laddtryck sen hakar du bara loss pinnen från turbon å justerar igen å sen bara haka på den igen å ut å prova:d inte så svårt
Fixar man enklast tryckklockan under elller ovanifrån?
Kanske kan förklara lite enkelt hur man lossar den gamla steg för steg lite lätt?
Va e de för bil? IAf på Volvo 740/940 så tar du den underifrån. Lossa låsbrickan lr tråden de fört genom hålet på turbons arm där tryckklockans arm sitter fast sen hackar du loss armen å så lossar du de 2 muttrarna som håller den på plats å tar loss slangen som sitter på anslutningen på tryckklockan sen är den väck:D
Nej trilla av kan den inte göra för du ska ju skruva innåt. Du kan ju börja me å skruva in den ½-1 cm å montera på bilen å kolla va du har laddtryck sen hakar du bara loss pinnen från turbon å justerar igen å sen bara haka på den igen å ut å prova:d inte så svårt
Fixar man enklast tryckklockan under elller ovanifrån?
Kanske kan förklara lite enkelt hur man lossar den gamla steg för steg lite lätt?
Va e de för bil? IAf på Volvo 740/940 så tar du den underifrån. Lossa låsbrickan lr tråden de fört genom hålet på turbons arm där tryckklockans arm sitter fast sen hackar du loss armen å så lossar du de 2 muttrarna som håller den på plats å tar loss slangen som sitter på anslutningen på tryckklockan sen är den väck:D
har kollat lite under bilen nu, men jag tycker att det verkar vara lite svårt att lossa uderifrån. måste man inte ta bort luftfilter röret som går till turbon för att komma åt?
har kollat lite under bilen nu, men jag tycker att det verkar vara lite svårt att lossa uderifrån. måste man inte ta bort luftfilter röret som går till turbon för att komma åt?
Jag har bytt tryckklockor i 940 ovanifrån utan att skruva bort nånting annat, en smal tång underlättar när man tar bort och sätter dit sprinten.