3843
Sök

Inst av ny tryckklocka(BSR)

166 Inlägg
22 mars 2007
Trådstartare
#1
Hej

Hämtade idag min nya tryckklocka 0,8bar, men det sägs ju att dom ska vara justerbara, men jag förstår inte riktigt hur?

Och, något specielt jag ska tänka på när jag byter?

http://img162.imageshack.us/img162/7784/dsc00539yl7.jpg

Tack

601 Inlägg
22 mars 2007
#2
Du justerar på stången där de e gängat. ju längr ein du skruvar den ju mer laddtryck får du:)

166 Inlägg
22 mars 2007
Trådstartare
#3
AcFreaker skrev:
Du justerar på stången där de e gängat. ju längr ein du skruvar den ju mer laddtryck får du:)

okej, det var så, men då gäller det att inte skruva den så långt så att den trillar av smile

Men hur ska jag göra när jag justerar in det laddtrycket jag vill ha, kan jag göra det när den är ditt satt eller är det kört då?

601 Inlägg
22 mars 2007
#4
Robb skrev:
AcFreaker skrev:
Du justerar på stången där de e gängat. ju längr ein du skruvar den ju mer laddtryck får du:)

okej, det var så, men då gäller det att inte skruva den så långt så att den trillar av smile

Men hur ska jag göra när jag justerar in det laddtrycket jag vill ha, kan jag göra det när den är ditt satt eller är det kört då?

Nej trilla av kan den inte göra för du ska ju skruva innåt. Du kan ju börja me å skruva in den ½-1 cm å montera på bilen å kolla va du har  laddtryck sen hakar du bara loss pinnen från turbon å justerar igen å sen bara haka på den igen å ut å prova:d inte så svårt smile

166 Inlägg
22 mars 2007
Trådstartare
#5
AcFreaker skrev:
Robb skrev:
AcFreaker skrev:
Du justerar på stången där de e gängat. ju längr ein du skruvar den ju mer laddtryck får du:)

okej, det var så, men då gäller det att inte skruva den så långt så att den trillar av smile

Men hur ska jag göra när jag justerar in det laddtrycket jag vill ha, kan jag göra det när den är ditt satt eller är det kört då?

Nej trilla av kan den inte göra för du ska ju skruva innåt. Du kan ju börja me å skruva in den ½-1 cm å montera på bilen å kolla va du har  laddtryck sen hakar du bara loss pinnen från turbon å justerar igen å sen bara haka på den igen å ut å prova:d inte så svårt smile

Fixar man enklast tryckklockan under elller ovanifrån?

Kanske kan förklara lite enkelt hur man lossar den gamla steg för steg lite lätt? smile

601 Inlägg
22 mars 2007
#6
Robb skrev:
AcFreaker skrev:
Robb skrev:

okej, det var så, men då gäller det att inte skruva den så långt så att den trillar av smile

Men hur ska jag göra när jag justerar in det laddtrycket jag vill ha, kan jag göra det när den är ditt satt eller är det kört då?

Nej trilla av kan den inte göra för du ska ju skruva innåt. Du kan ju börja me å skruva in den ½-1 cm å montera på bilen å kolla va du har  laddtryck sen hakar du bara loss pinnen från turbon å justerar igen å sen bara haka på den igen å ut å prova:d inte så svårt smile

Fixar man enklast tryckklockan under elller ovanifrån?

Kanske kan förklara lite enkelt hur man lossar den gamla steg för steg lite lätt? smile

Va e de för bil? IAf på Volvo 740/940 så tar du den underifrån. Lossa låsbrickan lr tråden de fört genom hålet på turbons arm där tryckklockans arm sitter fast sen hackar du loss armen å så lossar du de 2 muttrarna som håller den på plats å tar loss slangen som sitter på anslutningen på tryckklockan sen är den väck:D

166 Inlägg
22 mars 2007
Trådstartare
#7
AcFreaker skrev:
Robb skrev:
AcFreaker skrev:

Nej trilla av kan den inte göra för du ska ju skruva innåt. Du kan ju börja me å skruva in den ½-1 cm å montera på bilen å kolla va du har  laddtryck sen hakar du bara loss pinnen från turbon å justerar igen å sen bara haka på den igen å ut å prova:d inte så svårt smile

Fixar man enklast tryckklockan under elller ovanifrån?

Kanske kan förklara lite enkelt hur man lossar den gamla steg för steg lite lätt? smile

Va e de för bil? IAf på Volvo 740/940 så tar du den underifrån. Lossa låsbrickan lr tråden de fört genom hålet på turbons arm där tryckklockans arm sitter fast sen hackar du loss armen å så lossar du de 2 muttrarna som håller den på plats å tar loss slangen som sitter på anslutningen på tryckklockan sen är den väck:D

940 är det ja, tack

166 Inlägg
25 mars 2007
Trådstartare
#8
har kollat lite under bilen nu, men jag tycker att det verkar vara lite svårt att lossa uderifrån. måste man inte ta bort luftfilter röret som går till turbon för att komma åt?

-utan 940
1 728 Inlägg
26 mars 2007
#9
Robb skrev:
har kollat lite under bilen nu, men jag tycker att det verkar vara lite svårt att lossa uderifrån. måste man inte ta bort luftfilter röret som går till turbon för att komma åt?

Jag har bytt tryckklockor i 940 ovanifrån utan att skruva bort nånting annat, en smal tång underlättar när man tar bort och sätter dit sprinten.

21 Inlägg
18 april 2007
#10
Var försiktig bara. för hård spänning så orkar inte wastegaten öppna, med skenande laddtryck som följd.


Sök