2503
Sök

Audi A3 1,8T pendlar på tomgången och dör ibland

166 Inlägg
25 juni 2013
it_mutt skrev:
Parsan skrev:
Rengör gasspjället och åk till närmaste åf och gör en grundinställning av spjället.Om du har en pendlande tempmätare tyder det på en defekt tempgivare och då brukar det endast vara problem med att starta bilen kall eller varm pga den skickar fel signaler.Mvh Parsan

Har du vajergas kan du som sagt göra tba manuellet.

Och nej, där håller jag inte med. En av de vanligaste felförklaringarna på trasig tempgivare är just pendlande/orolig tomgång

Jag har då aldrig varit med om att en tempgivare ska kunna göra så att det börjar pendla så mycket på tomgång så att motorn kan stanna,visst har jag varit med om att det kan pendla några hundra varv men inte så pass mycket som sagt.Men jag kan ju även ha fel där för man ska ju lära sig något nytt varje dag säger dom som vet.

Avstängd
10 388 Inlägg
25 juni 2013
Parsan skrev:
it_mutt skrev:
Parsan skrev:
Rengör gasspjället och åk till närmaste åf och gör en grundinställning av spjället.Om du har en pendlande tempmätare tyder det på en defekt tempgivare och då brukar det endast vara problem med att starta bilen kall eller varm pga den skickar fel signaler.Mvh Parsan

Har du vajergas kan du som sagt göra tba manuellet.

Och nej, där håller jag inte med. En av de vanligaste felförklaringarna på trasig tempgivare är just pendlande/orolig tomgång

Jag har då aldrig varit med om att en tempgivare ska kunna göra så att det börjar pendla så mycket på tomgång så att motorn kan stanna,visst har jag varit med om att det kan pendla några hundra varv men inte så pass mycket som sagt.Men jag kan ju även ha fel där för man ska ju lära sig något nytt varje dag säger dom som vet.

Det kan ju givetvis också vara en kombination av flera saker som slutar i att den ger upp

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Den med lägst bil vinner
617 Inlägg
25 juni 2013
Trådstartare
nu har jag gjort rent skiten smile va rätt mycket sot där i! så lite bromsrengörning och återställning av spjället så nu verkar bilen funka normalt än så länge! men ska byta tempgivaren med just in case, tack för alla tips! smile

man blir aldrig klar med en bil, man får alltid nya ideér ;)

Sök